zoomit

سرویس اینترنت استارلینک پریمیوم با سرعت دانلود ۵۰۰ مگابیت‌برثانیه معرفی شد

سرویس اینترنت استارلینک پریمیوم با سرعت دانلود ۵۰۰ مگابیت‌برثانیه معرفی شد

سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اسپیس ایکس پروژه‌ی جاه‌طلبانه‌ی شرکت ایلان ماسک است که تاکنون بارها خبرساز شده است و اهداف بلندپروازانه‌ای را دنبال می‌کند. به‌نظر می‌رسد SpaceX به‌تازگی پلن پریمیوم این سرویس را دردسترس مشتریان قرار داده است.

به‌نوشته‌ی سی‌نت،‌ نخستین‌بار ایلان ماسک در توییتی به این موضوع اشاره کرد و گفت Starlink Premium سرویسی است که زاویه‌ی اسکن گسترده‌ترب از سرویس استاندارد استارلینک دارد و گستره‌ی آرایه فازی آن دو برابر بیشتر است.

براساس وب‌سایت رسمی استارلینک، پلن پریمیوم اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس به سرعت دانلود بیشتری از مدل استاندارد دست پیدا می‌کند (۱۵۰ تا ۵۰۰ مگابیت‌برثانیه) و تأخیر آن بین ۲۰ تا ۴۰ میلی‌ثانیه است. اسپیس ایکس می‌گوید استارلینک پریمیوم را به‌گونه‌ای طراحی کرده است تا دربرابر شدیدترین شرایط آب‌وهوایی مقاوم باشد.

دیش استارلینک پریمیوم / Starlink Premium اسپیس ایکس روی سقف

هزینه‌ی استارلینک پریمیوم ماهانه ۵۰۰ دلار است؛ درحالی‌که پلن استاندارد با هزینه‌ی ۹۹ دلار به‌ازای هر ماه ارائه می‌شود. علاقه‌مندان هم‌اکنون می‌توانند سفارش استارلینک پریمیوم را ثبت کنند. به‌گفته‌ی اسپیس ایکس، این سرویس در سال ۲۰۲۲ به خریداران تحویل داده خواهد شد.

مقاله‌ی مرتبط:

    • اینترنت ماهواره ای استارلینک و هرآنچه درباره آن باید بدانید

اسپیس ایکس کار جهانی ماهواره‌های استارلینک را از سال ۲۰۲۰ آغاز کرد و به‌گفته‌ی ایلان ماسک، این شرکت توانسته تاکنون ۱۰۰ هزار واحد از این سرویس را به مشتریانش در سراسر دنیا تحویل دهد. استارلینک که سرویس اینترنت پهن‌باند پرسرعت است، به شبکه‌ای از ماهواره‌های به‌هم‌مرتبط اتکا می‌کند. این ماهواره‌ها در مدار پایینی زمین (پایین‌تر از ماهواره‌های عادی) مستقر شده‌اند و می‌توانند با سرعت بسیار در فضا جابه‌جا شوند و داده‌ها را در زمانی سریع به سراسر دنیا مخابره کنند.

دیش و روتر استارلینک پریمیوم / Starlink Premium اسپیس ایکس

اسپیس ایکس می‌گوید خریداران استارلینک پریمیوم به خدمات مشتریان VIP به‌صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته دسترسی پیدا خواهند کرد. همچنین، استارلینک پریمیوم هنگام بروز قطعی‌های احتمالی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد و سرویسی نامحدود محسوب می‌شود. اسپیس ایکس می‌گوید استارلینک پریمیوم بهترین گزینه برای کسب‌و‌کارها و کاربرانی است که بسیار به اینترنت متکی هستند.

پلن پریمیوم استارلینک شامل پیش‌پرداخت ۵۰۰ دلاری و کیت ۲٬۵۰۰ دلاری است که آنتن ماهواره، روتر وای‌فای، پایه و کابل را شامل می‌شود. کاربران استارلینک پریمیوم ماهواره‌های پیشرفته‌ای دریافت خواهند کرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا