وب و اينترنت

هیجان‌انگیز‌ترین و بهترین لپ‌تاپ‌های معرفی شده در CES 2022

CES 2022 را می‌توان متفاوت‌ترین CES در چند سال اخیر دانست. در حالی که رویداد سال گذشته به دلیل بیماری همه‌گیر (کووید-۱۹) کاملاً مجازی بود، نمایشگاه امسال طبق برنامه در لاس‌وگاس برگزار شد، اما متاسفانه، بسیاری از شرکت‌ها و نشریات بزرگ فناوری در آن شرکت نکرده‌اند. با این حال، این امر مانع از معرفی محصولات برخی از بزرگ‌ترین نام‌های فناوری به صورت مجازی و یا حضوری نشده است و این قضیه بسیار جالب‌تر خواهد شد وقتی که به سراغ بهترین لپ‌تاپ‌های سال ۲۰۲۲ می‌رویم.

atramart mobile

نه تنها اینتل، AMD و انویدیا محصولات کاملاً جدیدی را به نمایش گذاشتند که قرار است بخش بزرگی از نیاز بازار لپ‌تاپ‌های آینده را تامین کنند، بلکه سازندگان لپ‌تاپ از جمله Dell ،Asus Hp و Lenovo نیز برخی از دستگاه‌های آینده خود را معرفی کردند.

بنابراین به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۲ سال هیجان‌انگیزی برای لپ‌تاپ‌ها خواهد بود و در این مقاله ما بهترین لپ‌تاپ‌های CES 2022 را که نظر ما را به خود جلب کرده‌اند، گردآوری کرده‌ایم.

avang neterbit mobile

به دلیل محدودیت‌های کووید، ما فرصتی برای استفاده و آزمایش بسیاری از لپ‌تاپ‌های لیست زیر را نداشتیم، بنابراین ما این لیست را از برداشت اولیه خود بر اساس مشخصات و طراحی لپ‌تاپ‌ها تهیه کرده‌ایم.

۱. Lenovo ThinkBook Plus Gen 3

 

وقتی صحبت از طراحی لپ‌تاپ به میان می‌آید، این Lenovo ThinkBook Plus Gen 3 است که توجه ما را به خود جلب می‌کند. البته که نکات بدی نیز وجود دارند، اما ما فکر می‌کنیم Lenovo ThinkBook Plus Gen 3 می‌تواند گزینه‌ منحصر به فردی برای افراد خلاق باشد.

این مقاله را هم بخوانید: تمام محصولاتی که لنوو در CES 2022 معرفی کرد

برای شروع، این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایشی با نسبت تصویر فوق عریض ۲۱:۱۰ است. این باعث می‌شود لپ‌تاپ کمی طولانی به نظر برسد، اما فضای بیشتری برای کار در اختیار شما قرار می‌دهد. عموما مردم علاقه خاصی به استفاده از نمایشگرهای فوق عریض در رایانه‌های شخصی رومیزی دارند، به خصوص برای زمانی که نیاز است چندین برنامه به صورت همزمان باز باشند، بنابراین دیدن یک لپ‌تاپ فوق عریض می‌تواند بسیار جالب باشد.

 Think-Book-Plus-Gen-3

علاوه بر آن صفحه عریض، یک صفحه نمایش ثانویه ۸ اینچی نیز در کنار صفحه کلید وجود دارد که می‌توانید از آن به عنوان تبلتی کوچک برای طراحی با قلم استفاده کنید.

این قطعاً یک لپ‌تاپ است که برای خلاقان دیجیتالی طراحی شد که دارای سخت‌افزار فوق‌العاده‌ای نیز هست (البته که برای همه مناسب نخواهد بود). لنوو قیمت اولیه آن را ۱۳۹۹ دلار (حدود ۱۰۸۰ پوند/۱۹۶۰ دلار استرالیا) اعلام کرده که قیمت مناسبی به نظر می‌رسد (این نشان می‌دهد که نوآوری در فضای لپ‌تاپ‌ها همچنان زنده و پایدار است).

 

۲. Alienware X14

سال‌ها پیش خرید یک لپ‌تاپ مخصوص بازی به معنای تحمل یک لپ‌تاپ سنگین، بزرگ و بسیار حجیم بود، اما این روزها شاهد دستگاه‌های شیک‌تر، سبک‌تر و جمع‌و‌جور‌تری نسبت به گذشته هستیم که Alienware X14 آخرین نمونه از دسته لپ‌تاپ‌های گیمینگ و باریک است.

این مقاله را هم بخوانید: نسل جدید لپ‌تاپ‌های Alienware دل در CES 2022 رسما معرفی شدند

Alienware یک برند شناخته شده برای ساخت دستگاه‌های بازی لوکس است و Alienware X14 این سنت را نشکسته است. هم‌اکنون شاهد همان طراحی همیشگی نمادین Alienware هستیم که بر روی یک لپ‌تاپ نازک و سبک پیاده‌سازی شده است.

لپ‌تاپ Alienware X14

با پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 3060، این قدرتمندترین لپ‌تاپ گیمینگ موجود نیست، اما همچنان می‌تواند بازی‌های مدرن را به صورت کاملا با‌کیفیتی بر روی صفحه نمایش ۱۴ اینچی و ۱۴۴ هرتزی فول اچ‌دی خود اجرا کند.

اگر یک لپ‌تاپ گیمینگ شیک و جمع‌وجور برای اجرای جدیدترین بازی‌ها می‌خواهید، Alienware X14 همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.

۳. Asus ROG Flow Z13

ایسوس همیشه سهم قابل توجهی از جالب‌ترین لپ‌تاپ‌ها را در نمایشگاهای CES دارد، امسال نیز ایسوس لپ‌تاپ Asus ROG Flow Z13 را با صفحه‌کلیدی کاملاً جداشدنی عرضه کرده تا بار دیگر همه را بهت‌زده کند.

این مقاله را هم بخوانید: ایسوس از تبلت گیمینگ ROG Flow Z13 با پردازنده Core I9 اینتل رونمایی کرد

حذف صفحه کلید، لپ‌تاپ را به یک تبلت بازی قدرتمند تبدیل می‌کند (چیزی که آن را شبیه به یک دستگاه سرفیس پرو می‌کند) این تبلت بسیار نازک تنها ۱۲ میلی‌متر ضخامت دارد، اما دارای سخت‌افزار و مشخصاتی چشمگیر است، از جمله پردازنده Core i9-12900H اینتل و کارت گرافیک Nvidia RTX 3050 Ti.

این بدان معناست که نه تنها به راحتی قابل حمل است، بلکه می‌تواند بازی‌های مدرن را نیز با کمی مدیریت به راحتی اجرا کند. یک صفحه‌نمایش با وضوح ۱۰۸۰p و نرخ رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی برای این محصول در نظر گرفته شده که دربعضی مدل‌ها می‌تواند به وضوح ۴K با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز نیز برسد.

لپ‌تاپ Asus ROG Flow Z13

اگر سخت‌افزار قدرتمند‌تری می‌خواهید، می‌توانید یک پردازنده گرافیکی خارجی را به دستگاه وصل کنید (ایسوس در نمایشگاه CES امسال برخی از این پردازنده‌ها را معرفی کرد). اگر این دستگاه آنچه از آن انتظار می‌رود باشد، Asus ROG Flow Z13 می‌تواند یکی از هیجان‌انگیزترین دستگاه‌های بازی در سال ۲۰۲۲ باشد.

۴. Asus Zenbook 17 Fold OLED

اما Asus ROG Flow Z13 تنها لپ‌تاپ نوآورانه‌ ایسوس در این لیست نیست. ایسوس همچنین با معرفی لپ‌تاپ دیگری که با عنوان Asus Zenbook 17 Fold OLED از آن یاد می‌شود؛ توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرد.

همانطور که از نام آن پیداست، این یک لپ‌تاپ با صفحه‌نمایشی تاشو است. این لپ‌تاپ نیز مانند Asus ROG Flow Z13، در اصل یک تبلت ۱۷.۳ اینچی بزرگ است و می‌توانید آن را به شکل L مانندی تا کنید تا در حالت لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش اصلی ۱۲.۵ اینچی از آن استفاده کنید و از نیمه پایینی آن به‌عنوان صفحه‌کلید استفاده نمایید.

لپ‌تاپ ZenBook_Fold_OLED

مردم هنوز لپ‌تاپ‌هایی را که با صفحه‌نمایش تاشو عرضه می‌شوند نپذیرفته و ارزش خریدی برای آنها قائل نیستند، اما لپ‌تاپ Asus Zenbook 17 Fold OLED با مشخصات چشمگیر خود (تراشه‌های نسل دوازدهمی اینتل، بلند‌گو‌های قدرتمند و پورت Thunderbolt 4 به همراه صفحه‌نمایش OLED تأیید شده توسط Pantone و همچنین پشتیبانی از Dolby Vision و طیف رنگی ۱۰۰٪ DCIP3)، می‌تواند توجه بسیاری را به خود جلب کند.

احتمالاً در سال ۲۰۲۲، شاهد عرضه لپ‌تاپ‌های تاشو از شرکت‌های بسیاری خواهیم بود (حداقل طبق گفته اینتل)، اما به نظر می‌رسد که Asus Zenbook 17 Fold OLED می‌تواند بیشترین شانس موفقیت را در بین این لپ‌تاپ‌ها داشته باشد.

۵. XMG Neo 15 با خنک‌کننده XMG Oasis

خنک نگه داشتن قطعات پر‌قدرت امروزی حین اجرای بازی‌های سنگین، همیشه یک چالش بزرگ برای سازندگان لپ‌تاپ‌های گیمینگ بوده است. برخلاف رایانه‌های شخصی رومیزی، فضای محدودی در بدنه لپ‌تاپ برای جریان هوای فن‌های خنک‌کننده وجود دارد و این بدان معناست که بسیاری از لپ‌تاپ‌های بازی یا بسیار داغ کار می‌کنند و در نهایت کارایی آن‌ها کاهش یافته و عمر قطعات به سر می‌رسد، یا وقتی تعداد زیادی از فن‌ها در آن جای داده می‌شود، صدایی باورنکردنی نظیر صدای هواپیما به وجود می‌آورند.

لپ‌تاپ گیمینگ XMG Neo 15 راه حل جدیدی برای حل تمامی این مشکلات، در قالب یک مایع خنک‌کننده خارجی (XMG Oasis) ارائه می‌دهد. این مایع خنک‌کننده جدید به لپ‌تاپ متصل شده تا به کنترل دما کمک کند و به گفته XMG، استفاده از Oasis، دمای پردازنده را تا ۶۸F/20C کاهش می‌دهد.

XMG OASIS

XMG Oasis به طور جداگانه با قیمت حدود ۲۰۰ یورو (حدود ۲۲۵ دلار / ۱۶۵ پوند / ۳۱۰ دلار استرالیا) فروخته می‌شود، اما در XMG Neo 15 که دارای RTX 3080 Ti، پردازنده نسل دوازدهمی اینتل Core i7 و ۶۴ گیگابایت رم DDR5 است؛ یک راه منحصر‌به‌فرد برای دریافت حداکثر توان ممکن از یک لپ‌تاپ بازی ارائه می‌دهد، در حالی که می‌تواند به راحتی از افزایش دمای قطعات جلوگیری کند.

۶. Razer Blade 14 (2022)

ما فکر می‌کنیم لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی به استاندارد اندازه صفحه‌نمایش یک لپ‌تاپ در سال ۲۰۲۲ تبدیل خواهند شد. در حالی که لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچی و ۱۵ اینچی ممکن است محبوب‌تر باشند، اما لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی فوق‌العاده‌ای را در CES 2022 دیده‌ایم که نشان‌دهنده‌ ارائه فضای صفحه‌نمایش بیشتر نسبت به مدل‌های ۱۳ اینچی و لپ‌تاپ‌های قابل حمل‌تر نسبت به دستگاه‌های ۱۵ اینچی هستند.

لپ‌تاپ RazerBlade 2022

Razer Blade 14 (2022) نمونه کاملی از این لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی است. در مدل ۱۴ اینچی، این دستگاه به پردازنده‌های جدید سری Ryzen 6000 AMD (Razer Blade 15 و Razer Blade 17 فقط در مدل‌های اینتلی ارائه شده‌اند) و در بهترین حالت به پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 3080 Ti مجهز شده‌ است. این نشان‌دهنده لپ‌تاپی سبک و قابل‌حمل است که در عین حال می‌تواند یک غول گیمینگ نیز باشد.

نظر شما در مورد بهترین لپ‌تاپ‌های CES 2022 چیست؟ از نظر شما کدام لپ‌تاپ‌ لایق عنوان بهترین لپ‌تاپ سال ۲۰۲۲ خواهد بود؟ نظرات خود را با ما و دوستان‌تان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا