zoomit

تصویر سیستم Raptor Canyon اینتل فاش شد

تصویر سیستم Raptor Canyon اینتل فاش شد

تصویر مذکور که رزولوشن بسیار کمی دارد، در اکانت توییتر momomo_us منتشر شده است و طراحی جدیدی را از سیستم جدید NUC Element به‌نمایش می‌کشد که قلب تپنده‌ی سیستم‌های NUC 13 Raptor Canyon است. سیستم NUC 13 Element که با نام Shrike Bay شناخته می‌شود، درمقایسه‌با نسل قبلی کاملاً متفاوت است.

سیستم خنک‌کننده‌ی NUC 13 Element کاملاً بازطراحی شده است؛ به‌گونه‌ای که کل دستگاه درازتر به‌نظر می‌آید. برای اینکه دستگاه جدید اینتل بهتر مشخص باشد، ناچار شدیم تصویر آن را بزرگ‌نمایی کنیم که تنها ۱۳۴ پیکسل بود؛ هرچند از این زاویه هم چیز واضحی نمی‌توان دید. آنچه در تصویر مشخص است، یک اسلات کامل PCIe x16 و دو اسالت رم DIMM است؛ ولی بهره‌گیری NUC 13 از حافظه‌ی DDR5 هنوز معلوم نشده است.

سیستم NUC 13 Extreme Compute Element “Raptor Canyon”

مشخصات فاش‌شده از NUC 13 Extreme تنها به بهره‌مندی آن از پردازنده‌ی Core i9 سری K محدود می‌شود که به‌احتمال زیاد همان تراشه‌هایی است که در سوکت LGA1700 کامپیوترهای دسکتاپ به‌کار می‌رود. همچنین، درمقایسه‌با NUC 12 Extreme “Dragon Canyon” که حجم ۸ لیتری داشت، NUC 13 Extreme با حجم ۱۳/۹ لیتر محصول بزرگ‌تری به‌حساب می‌آید. شاید به‌همین‌دلیل است که NUC 13 Extreme Compute Element از سیستم خنک‌کننده‌ی بسیار بزرگ‌تری استفاده می‌کند.

اطلاعات فاش شده از NUC 13 Extreme Compute Element

طبق اطلاعات فاش‌شده، اینتل قصد دارد سیستم Raptor Canyon را در سه‌ماهه‌ی آخر سال جاری روانه‌‌ی بازار کند. این محصول از پردازنده‌ی Core i9 سری K نسل سیزدهم بهره می‌برد؛ ولی امکان خرید با سری i5 و مدل‌های KF آن بدون پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه نیز وجود دارد. سیستم‌های Raptor Canyon از گرافیک‌های طول‌کامل دسکتاپ نیز پشتیبانی می‌کنند. همچنین، امید است که برخی از سیستم‌ها با گرافیک Arc A7 اینتل روانه‌ی بازار شوند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا