امنيت

بحران در پلیس انگلیس به دلیل انتشار اطلاعات جعلی اپلیکیشن Waze

بحران در پلیس انگلیس به دلیل انتشار اطلاعات جعلی اپلیکیشن Waze

واحد پلیس راه این اداره محلی در مجموعه ای از توئیت ها فاش کرد از اپلیکیشن مذکور برای اشتراک گذاری اطلاعات گمراه کننده استفاده می کند.

این واحد در توئیتی نوشت: ما در اپلیکیشن ویز قطعاً نشانگرهای پلیس را در نقاط تصادفی نیروی های گشت خود مشخص نمی کنیم. نه، هرگز. با کمک ویز این یک راه ساده برای مجبور کردن رانندگان به کاهش سرعت است.

به گزارش نیوزلن از مهر، کاربران شبکه اجتماعی از این توئیت انتقاد کردند و حتی برخی پلیس ساری را متهم کردند واحدهای فانتوم را راهبری و «قانون سواستفاده از رایانه انگلیس» را نقض می کند.

واحد ترافیک در پاسخ به اتهامات اشتراک گذاری داده های گمراه کننده در توئیتی نوشت: به طور فنی این اقدام غلط نیست. ما در موقعیت زمانی خاص در نقطه مورد نظر هستیم. در هیچ جایی از اپلیکیشن ویز اعلام نشده واحد گشت زنی در مکانی ثابت است.

اما پس از آنکه توئیت مذکور توجه رسانه ها را جلب کرد، اداره پلیس ساری در بیانیه ای اعلام کرد: هرچند افسران پلیس از این اپلیکیشن برای اجتناب از رانندگی خطرناک در جاده ها استفاده می کنند، این تاکتیک یا سیاست توسط پلیس ساری تایید نمی شود. نوآوری و فناوری همیشه نقش مهمی در ایمن نگه داشتن جامعه دارند. اکنون می دانیم هرچند که از آنها با نیت خیر استفاده شده، اما نگرانی هایی به وجود آمده و اعتماد مردم به پلیس خدشه دار شده است. رسانه ها ادعا می کنند واحدهای فانتوم ایجاد شده است. این واقعیت نیست. فناوری جایگزین حضور افسران در جاده ها نشده است. ما هم اکنون مشغول بررسی و برطرف کردن استفاده از این تاکتیک هستیم.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا