zoomit

درگاه SD مک‌‌بوک پرو جدید از UHS-II با سرعت حداکثر ۲۵۰ مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند

اپل با مصاحبه با دَن سیفرت از وب‌سایت ورج، تأیید کرده است که کارت‌خوان SD تعبیه‌شده در مدل‌های جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌‌بوک پرو از استاندارد UHS-II پشتیبانی می‌کند. این استاندارد از لحاظ تئوری می‌تواند سرعت خواندن و نوشتن تا ۳۱۲ مگابایت بر ثانیه را فراهم کند؛ اما ظاهراً مک‌بوک پروهای جدید از انتقال داده با حداکثر سرعت ۲۵۰ مگابایت بر ثانیه برای کارت‌های مبتنی بر UHS-II و حداکثر ۹۰ مگابایت بر ثانیه با کارت‌های مبتنی بر UHS-I پشتیبانی می‌کند.

کاربران می‌توانند با استفاده از کارت حافظه SD سازگار با UHS-II در ظرفیت‌های مختلف از درگاه مربوطه برای افزایش فضای ذخیره‌سازی بیشتر یا انتقال داده‌ها استفاده کنند. بازگشت درگاه SD مخصوصاً برای کاربران حرفه‌ای مانند عکاسان و تهیه‌کنندگان فیلم مفید بسیار حائز اهمیت خواهد بود و به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون نیاز به استفاده از مبدل، فایل‌ها را سریع منتقل کنند.

به‌طور کلی، کارت‌خوان SD یکی از سه درگاهی است که پس از حذف در سال ۲۰۱۶ به همراه درگاه HDMI 2.0 و مگ‌سیف به هر دو مدل مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ بازگشت است‌. این نوت‌بوک‌ها همچنین دارای سه درگاه USB-C مبتنی بر تاندربولت ۴ و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون هستند. علاوه بر درگاه‌های گسترده، از ویژگی‌های کلیدی مدل‌های جدید می‌توان به تراشه‌های بسیار قدرتمند ام‌وان پرو و ام‌وان مکس، نمایشگرهای مینی ال‌ای‌دی با پشتیبانی از فناوری پروموشن، حداکثر ۱۰ ساعت عمر بیشتر باتری در هر بار شارژ و کلیدهای فانکشن اندازه کامل به جای تاچ بار اشاره کرد.

مدل‌های جدید مک‌بوک پرو از دوشنبه گذشته قابل سفارش هستند و تحویل آن‌ها به مشتریان و عرضه در فروشگاه‌ها از سه شنبه ۴ آبان آغاز می‌شود. طبق اعلام اپل، قیمت مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی از ۱,۹۹۹ دلار آغاز می‌شود؛ درحالی‌که برای تهیه نسخه پایه مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی باید مبلغ ۲,۴۹۹ دلار را پرداخت کرد.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا