zoomit

ایلان ماسک در نبرد ربات‌های انسان‌نما نیز از چینی‌ها شکست خورده است

ایلان ماسک در نبرد ربات‌های انسان‌نما نیز از چینی‌ها شکست خورده است

ویژگی‌های سرگرم‌کننده نیز بخشی از جذابیت ربات‌های یونیتری به‌شمار می‌رود. نسخه‌ی پیشرفته‌تر این خانواده با نام جی-۱ و قیمت ۱۶ هزار دلار، در ویدیوهایی وایرال شده است که در آن با مردم ارتباط برقرار می‌کند، در خیابان‌ها پرسه می‌زند یا لباس‌های رنگارنگ به تن دارد.

بیشتر بخوانید

روند روبه‌رشد تولید ربات در چین نیز بستر موفقیت را برای شرکت‌های چینی فراهم ساخته است. اگرچه ربات‌های مصرفی هنوز در مراحل ابتدایی هستند، چین تنها در فاصله سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ بیش از ۲۷۶ هزار ربات صنعتی در کارخانه‌ها نصب کرده که بیش از نیمی از سهم جهانی را به خود اختصاص می‌دهد.

کارزارهای تبلیغاتی در چین نیز همگام با پیشرفت‌ها، به‌دنبال نمایش قدرت فناوری این کشور هستند. نمونه‌هایی مانند مسابقات بوکس رباتی به سبک فیلم فولاد ناب (Real Steel) یا رباتی با نام «آنکل بات» که ماجراجویی‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی روایت می‌کند، نشان‌دهنده‌ی همین رویکرد تبلیغاتی‌اند.

در مقابل، ربات اپتیموس تسلا نیز نه به‌خاطر مهارت یا کارایی‌هایش، بلکه برای سرو پاپ‌کورن در پشت پیشخوان یک فروشگاه، به شکل خاص خودش در اینترنت وایرال شده است.

ایلان ماسک به‌تازگی در تماس با سرمایه‌گذاران، اعلام کرد که طراحی اپتیموس به‌طور کامل تغییر خواهد کرد. پرسشی که اکنون باقی مانده، این است که آیا تسلا برای رسیدن به مرحله‌ی عرضه عمومی از طراحی پیچیده و جاه‌طلبانه دست‌های ربات صرف‌نظر خواهد کرد یا خیر؟ هنوز پاسخی برای این سوال وجود ندارد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا