zoomit

انتقاد جک دورسی از هیئت‌مدیره توییتر به واکنش ایلان ماسک منجر شد

انتقاد جک دورسی از هیئت‌مدیره توییتر به واکنش ایلان ماسک منجر شد

به‌گزارش cnbc، جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر، روز یکشنبه در توییتی از هیئت‌مدیره این شرکت انتقاد کرد؛ زیرا این تیم اکنون وظیفه‌ی ارزیابی پیشنهاد خرید ایلان ماسک را بر‌عهده دارد. دورسی در پاسخ به یکی دیگر از کاربران توییتر در توصیف دسیسه و کودتاهایی که در اوایل فعالیت هیئت‌مدیره توییتر انجام شد، پاسخ داد: «این بی‌شک اختلال عملکرد شرکت بوده است».

او پیش‌از‌این به توییت دیگری در همان رشته پاسخ داده بود و به‌نقل از فرد دستین، سرمایه‌گذار جسور گفت: «هیئت‌مدیره قوی شرکت‌های قوی ایجاد نمی‌کند؛ اما هیئت‌مدیره ضعیف هر بار یک شرکت را با شکست مواجه می‌کند.» دورسی همچنان در هیئت‌مدیره توییتر حضور دارد؛ اما قصد دارد پس از پایان دوره ریاستش در مجمع سهام‌داران سال ۲۰۲۲ که اواخر ماه می برگزار خواهد شد‌، آن را ترک کند.

هیئت‌مدیره اکنون در حال بررسی پیشنهاد ۴۳ میلیارد دلاری مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک، برای خرید این شرکت و خصوصی‌کردن آن است. روز جمعه، هیئت‌مدیره توییتر برای مقابله با این تصاحب، استراتژی «قرص سمی» را تصویب کرد. این استراتژی در مدت‌زمان محدود به تمام سهام‌داران فعلی، البته به‌جز فرد خاطی، اجازه می‌دهد سهام بیشتری (حداقل ۱۵ درصد) را با تخفیف بخرند. ناگفته نماند ماسک به‌تازگی بیش از ۹ درصد از سهام این شرکت را ازآنِ خود کرده است.

هیئت‌مدیره اظهار کرد که این استراتژی از انجام معامله‌ای به‌نفع شرکت و سهامدارانش مانع نمی‌شود. دورسی، یکی از بنیان‌گذاران این شرکت، قبلاً به‌عنوان مدیرعامل آن خدمت می‌کرد؛ اما در سال ۲۰۰۸ از این سِمَت اخراج و یکی دیگر از بنیان‌گذاران جایگزین او شد. بااین‌حال، دورسی در سال ۲۰۱۵ برای رهبری این شرکت بازگشت.

ماسک روز شنبه در توییتی اعلام کرد که با خروج دورسی از هیئت‌مدیره، این تیم درمجموع تقریباً هیچ سهامی دراختیار ندارد! به‌طور واقعی، منافع اقتصادی آن‌ها حقیقتاً با سهام‌داران هم‌راستا نیست.

مقاله‌ی مرتبط:

  • «قرص سمی» توییتر برای ایلان ماسک؛ آیا ماسک واقعاً می‌تواند توییتر را تصاحب کند؟

چندی پیش، دورسی متذکر شد که در سال ۲۰۱۵، یک درصد از شرکت را به کارکنان پس داده است. براساس گزارش FactSet، دورسی پس از خرید ۹٫۱ درصد ماسک، با حدود ۲٫۲۵ درصد سهام، بزرگ‌ترین سهامد‌ار داخلی این شرکت است.

پس‌از‌آن، شرکت سیلور لیک که اگون دوربان، مدیرعامل آن، یکی از اعضای هیئت‌مدیره توییتر است، ۰٫۲۶ درصد مالکیت دارد. به‌گفته‌ی FactSet، گروه ونگارد بزرگ‌ترین سهام‌دار سازمانی است که ۱۰٫۲۹ درصد از سهام این شرکت را ازآنِ خود کرده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا