zoomit

کاهش ۹۳۶میلیارد تومانی درآمد همراه اول در دو ماه

کاهش ۹۳۶میلیارد تومانی درآمد همراه اول در دو ماه

صورت‌های مالی همراه اول که در سایت منتشر شده است از کاهش درآمد این اپراتور برای دومین ماه متوالی خبر می‌دهد. درحالی‌که صورت‌های مالی همراه اول در ماه مهر کاهش بیش از ۷۴۰ میلیارد تومانی درآمد این اپراتور از کارکرد مشترکان دائمی و اعتباری را نشان می‌داد و اعلام شد که درآمد این اپراتور در شهریورماه بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که در مهرماه به بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. محدودیت‌های ایجادشده برای اینترنت، قطعی‌ها، اختلالات و فیلترینگ پلتفرم‌های بین‌المللی در مهرماه مهم‌ترین عامل این کاهش درآمد بود.

حالا و با تداوم محدودیت‌ها و مسدودیت‌ها آمارهای کدال نشان می‌دهد این شیب کاهشی درآمد در ماه آبان نیز ادامه پیدا کرده و درآمد این اپراتور ۱۹۲ میلیارد تومان کمتر از ماه قبل شد. مجموع این ارقام نشان می‌دهد فقط با دو ماه اختلال و محدودیت در اینترنت کشور نزدیک به هزار میلیارد تومان از درآمد یکی از مهم‌ترین اپراتورهای کشور کاهش پیدا کرده است.

درآمد همراه اول از کارکرد سیم‌کارت‌های خود در ماهی که گذشت مجموعاً دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است که نشان از کاهش ۱۹۲ میلیارد تومانی آن نسبت به درآمد این اپراتور در ماه مهر دارد. البته درحالی‌که درآمد کلی همراه اول در آبان ۱۴۰۱، بیش از دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده، همچنان از درآمد این اپراتور در مدت مشابه سال قبل (حدود دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان) بیشتر است.

نکته دیگری که در این صورت‌های مالی وجود دارد این است که هرچند کاهش درآمد همراه اول در سیم‌کارت‌های اعتباری بسیار چشمگیر است اما سیم‌کارت‌های دائمی هم افت درآمد را تجربه کرده‌اند. کاهش درآمد سیم‌کارت‌های دائمی در آبان‌ماه بیش از ۶ میلیارد تومان بوده و از یک میلیارد و ۳۸ میلیون تومان به یک میلیارد و ۳۲ میلیون تومان رسیده است.

این کاهش برای سیم‌کارت‌های اعتباری اما بیشتر از ۱۸۶ میلیارد تومان ثبت شده است؛ درآمد سیم‌کارت‌های اعتباری در مهرماه یک میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان بوده که در آبان به یک میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان رسیده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا