zoomit

اتصال به اینترنت پرسرعت در کوه کلیمانجارو فراهم شد

اتصال به اینترنت پرسرعت در کوه کلیمانجارو فراهم شد

مقامات تانزانیا تجهیزات خدمات اینترنت پرسرعت را در دامنه‌های کلیمانجارو نصب کرده‌اند که به کوه‌نوردان اجازه می‌دهد توئیت‌ها، تصاویر اینستاگرام و پیام‌های واتساپ را در مسیر صعود خود ارسال کنند و از طبیعت اطراف برای مخاطبان خود به‌طور زنده فیلم بگیرند.

کوه کلیمانجارو با قلبه‌ای به‌ارتفاع ۵۸۹۵ متر (۱۹ هزار فوت)، بلندترین کوه آفریقا و بلندترین کوه مستقل از سطح دریا درجهان است. این ناحیه، یکی از مقاصد محبوب برای انسان‌های ماجرا‌جو بوده و اکنون دسترسی به اینترنت پرسرعت در آن فراهم شده است. چنین اقدامی احتمالاً می‌تواند بازدیدکنندگان بیشتری را به این ناحیه جذب کند.

به‌گزارش TechSpot، شرکت دولتی مخابرات تانزانیا شبکه‌ی باندپهن را در ارتفاع ۳۶۵۷ متری (۱۲ هزار فوت) راه‌اندازی کرده است. می‌توان انتظار داشت که تعداد زیادی از مردم در فیسبوک یا اینستاگرام به‌صورت زنده از مسیر صعود کلیمانجارو فیلم بگیرند. البته یکی دیگر از کاربردهای اینترنت پرسرعت در این ناحیه، مسائل امنیتی است. به‌عنوان مثال افرادی که ممکن است در مسیر حرکت خود گم شوند، با اتصال به اینترنت قادر خواهند بود مسیر درست را پیدا کنند. وزیر ارتباطات تانزانیا می‌گوید:

پیش از این، بازدیدکنندگان مجبور بودند بدون اینترنت در ناحیه‌ی کلیمانجارو حرکت کنند که این وضعیت کمی خطرناک بود. امروز امکان اتصال به اینترنت پرسرعت در کلیمانجارو فراهم شده است و گردشگران می‌توانند از قله‌ی این کوه با سراسر جهان ارتباط برقرار کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • دارپا می‌خواهد با شبکه‌سازی میان هزاران ماهواره مدارپایین، اینترنت ماهواره‌ای را همه‌گیر کند
  • کمبود جهانی کابل فیبر نوری، روند گسترش زیرساخت‌های مخابراتی پیشرفته را تهدید می‌کند

کلیمانجارو هرسال میزبان هزاران بازدیدکننده است که می‌توانند تا ارتفاع مشخصی، سیگنال دریافت کند. وزیر ارتباطات تانزانیا از شرکت مخابرات این کشور درخواست کرد تا عملیات اینترنت‌رسانی را به سایر مکان‌های توریستی خارج از شبکه و پارک‌های ملی نیز گسترش دهد.

پارک ملی کلیمانجارو، یعنی جایی که این کوه در آن‌ قرار دارد، یک سایت حافظت‌شده‌ی تحت‌نظر یونسکو و منبع اصلی درآمد برای صنعت گردشگری تانزانیا است که فقط طی سال گذشته حدود ۱٫۴ میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا