zoomit

کرائوب X؛ لپ تاپ ۷ میلی‌متری بدون پورت با تراشه آلدر لیک

کرائوب X؛ لپ تاپ ۷ میلی‌متری بدون پورت با تراشه آلدر لیک

کرائوب ایکس (Craob X) لپ‌تاپی مفهومی است که تبلیغات آن روی وب‌سایت رسمی شرکت کرائوب آغاز شده‌؛ اما هنوز جزئیات اندکی درباره‌‌اش می‌دانیم. براساس گزارش VideoCardz، اخیراً اطلاعات و تصاویر بیشتری از کرائوب ایکس به‌صورت غیررسمی منتشر شده است.

لپ تاپ کرائوب ایکس / Craob X در حالت باز و بسته با شارژر

به‌نظر می‌رسد لپ تاپ مفهومی اشاره‌شده از پردازنده‌ی Intel Core i7-1280P استفاده می‌کند؛ پردازنده‌ای کم‌مصرف در خانواده‌ی آلدر لیک که زمان زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد. کرائوب X به صفحه‌نمایش ۱۳٫۳ اینچ با وضوح ۴K و طراحی بدون حاشیه مجهز است که در بالای آن حفره‌ای برای میزبانی از وب‌کم دیده می‌شود.

کرائوب X حداقل روی کاغذ لپ‌تاپی قدرتمند است. در این لپ‌تاپ، از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR5 به‌همراه ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی PCIe Gen4 استفاده خواهد شد.

لپ تاپ کرائوب ایکس / Craob X روی میز با شارژر

اتصال بی‌سیم لپ‌تاپ قرار است متکی‌بر استاندارد جدید وای‌فای ۶E باشد. این فناوری بی‌سیم همان چیزی است که کرائوب ایکس را به لپ‌تاپی تحسین‌برانگیز تبدیل می‌کند. نکته‌ی جالب‌توجه این است که کرائوب X درگاه فیزیکی نظیر USB Type C، تاندربولت، اسلات کارت SD یا حتی درگاه شارژ ندارد. ضخامت کرائوب ایکس، تنها هفت میلی‌متر است؛ ازاین‌رو، استفاده از درگاه‌های یادشده در چنین لپ‌تاپی بسیار سخت به‌نظر می‌رسد.

شارژر بی سیم لپ تاپ کرائوب ایکس / Craob X

تمامی درگاه‌های موردنیاز کاربر ازطریق شارژر بی‌سیم مغناطیسی ارائه و این شارژر مستقیماً به لپ‌تاپ متصل می‌شود. در‌حال‌حاضر، قیمت و تاریخ عرضه‌ی کرائوب ایکس را نمی‌دانیم؛ اما به‌گفته‌ی وب‌سایت رسمی این محصول، به‌زودی باید منتظر عرضه‌ی آن باشیم.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا