فناوری

اپل یک اپ اختصاصی Passwords برای آیفون و مک خواهد ساخت

اپل یک اپ اختصاصی Passwords برای آیفون و مک خواهد ساخت

مارک گورمن از بلومبرگ روز پنجشنبه گزارش داد که اپل قصد دارد یک اپ مدیریت رمز عبور را در نسخه‌های بعدی سیستم‌عامل‌های آیفون و مک بسازد.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از انگجت، این اپ جدید، که Passwords نامگذاری شده است، با ابزارهای موجود رمز عبور مانند ۱Password و LastPass رقابت خواهد کرد که معمولاً بابت تولید و ذخیره‌سازی گذرواژه‌های منحصربه‌فرد هزینه‌ای ماهانه از افراد دریافت می‌کنند. اپل قصد دارد این اپ را در «کنفرانس سالانه جهانی توسعه‌دهندگان» در ۱۰ ژوئن معرفی کند.
 
اپل در حال حاضر گذرواژه‌های منحصربه‌فرد را از طریق iCloud Keychain تولید و ذخیره می‌کند، ویژگی‌ای که رمزهای عبور را در تمام دستگاه‌های اپل شما و همچنین رایانه‌های شخصی ویندوز از طریق یک افزونه مرورگر همگام‌سازی می‌کند. اما رمزهای عبور ذخیره‌شده در iCloud Keychain – به طرز عجیبی – در اپ تنظیمات قرار می‌گیرند که اغلب باعث می‌شود یافتن یا تغییر آنها دشوار شود. وجود یک اپ اختصاصی برای رمزهای عبور تعبیه‎ شده در دستگاه‌های اپل نه تنها این کار را آسان‌تر می کند، بلکه به افراد دلیل بیشتری برای ماندن در اکوسیستم اپل می‌دهد.
 

اپل یک اپ اختصاصی Passwords برای آیفون و مک خواهد ساخت

گفته می‌شود که اپلیکیشن Passwords اپل، درست مانند رقبایش، گذرواژه‌ها را به دسته‌های مختلفی مانند اکانت‌ها، شبکه‌های وای‌فای و پس‌کی‌ها تقسیم خواهد کرد. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که رمزهای عبور را از اپ‌های رقیب به آن وارد کنید و زمانی که دستگاه شما تشخیص داد که در حال ورود به یک وب‌سایت یا اپ هستید، کادرهای مربوط به گذرواژه را به‌طور خودکار پر می‌کند. «پسوردز» همچنین روی هدست ۴۰۰۰ دلاری ویژن پرو اپل کار می‌کنند و درست مانند Google Authenticator و Authy، از کدهای تأیید دو مرحله‌ای پشتیبانی می‌کنند. چیزی که هنوز مشخص نیست این است که آیا اپ Passwords، مانند اپ‌های ۱Password و LastPass، به شما امکان خواهد داد که، علاوه بر رمزهای عبور، فایل‌ها و تصاویر را ذخیره‌سازی امن کنید یا نه.
 
انتظار می‌رود اپل در روزهای آتی علاوه بر پسوردز، نسخه‌های بعدی iOS، iPadOS، MacOS، WatchOS و VisionOS را معرفی کند. نسخه‌های جدید این نرم‌افزار احتمالاً به قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز خواهند بود.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا