جنگ دیجیکالا با تأخیر: چگونه دقت تحویل سفارشها به ۹۵ درصد رسید؟
جنگ دیجیکالا با تأخیر: چگونه دقت تحویل سفارشها به ۹۵ درصد رسید؟
باید بدانید بر اساس گزارش سال دیجیکالا، ناوگان دیجیاکسپرس با ۶۴۷۳ سفیر فعال، با طی کردن مسافتی بالغ بر ۵۴.۶ میلیون کیلومتر در سراسر ایران، این زنجیره را تکمیل میکند؛ مسافتی معادل ۶۹ سال رانندگی مداوم.
لجستیک معکوس؛ تکمیل چرخه اعتماد با خدمات پس از فروش هوشمند
دیجیکالا در سال ۱۴۰۳ با تمرکز بر هوشمندسازی و افزایش بهرهوری در بخش لجستیک معکوس، این بخش از تجربه مشتری را به یکی از نقاط قوت کلیدی خود تبدیل کرد. این رویکرد نه تنها یک الزام عملیاتی، بلکه بخشی از تعهد به شفافیت و جلب اعتماد پایدار مشتریان است.
در این سال، ۲.۴۸ میلیون کالای مرجوعی مدیریت و پردازش شد. این عملیات گسترده با میانگین زمان پردازش ۳.۴۶ روز برای هر کالا، نشاندهنده دقت و کنترل بالای دیجیکالا بر این فرآیند پیچیده است. برای تسهیل این فرآیند برای مشتریان در سراسر ایران، شبکه گستردهای شامل ۶۱ شعبه دریافت کالای مرجوعی در ۵۷ شهر کشور فعال است.
لجستیک، مزیت رقابتی جدید
تحولات لجستیکی دیجیاکسپرس در سال ۱۴۰۳، یک پیام شفاف برای بازار دارد: مزیت رقابتی آینده، نه فقط در تنوع کالا یا قیمت، بلکه در قدرت و هوشمندی عملیات است.
سعید محمدی، از بنیانگذاران دیجیکالا و رییس هیات مدیره دیجیاکسپرس در مصاحبههای پیشین رسانهای خود به این موضوع تاکید کرده بود که دنیای لجستیک و پیشرفت و توسعه آن جذابیتی مضاعف برایش دارد. او در افتتاحیه نخستین همایش صنعت پست تاکید داشت با توجه به توسعه تجارت الکترونیک، خدمات لجستیک بیشتر از همیشه مورد نیاز است.
به نظر میرسد مجموعهای که او به همراه برادرش حمید محمدی راهاندازی کرده در راستای پیشرفت این رویا، قدمهای بلندی برداشته است. این پلتفرم با سرمایهگذاری بیسابقه بر روی زیرساختهای فیزیکی و دیجیتال، توانسته است یک سیستم پیچیده و عظیم را به یک ماشین هوشمند و کارآمد تبدیل کند.
این دگرگونی، در نهایت به نفع مشتری است که کالای خود را با سرعت، دقت و اطمینانی بیسابقه دریافت میکند، اطمینانی که با شاخص حل ۹۱ درصدی مشکلات در اولین تماس با واحد پشتیبانی، تکمیل میشود. دیجیکالا با این گامهای مهم، خود را به عنوان الگویی برای آینده صنعت لجستیک و تجارت الکترونیک در ایران تثبیت کرده است.
منبع : زومیت