zoomit

قیمت رم و حافظه ذخیره سازی به‌زودی گران می‌شود

قیمت رم و حافظه ذخیره سازی به‌زودی گران می‌شود

در گزارش‌های جدید تحلیلگران و تولیدکنندگان DRAM و NAND به افزایش عرضه‌ی این محصولات در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳ اشاره شده است که نشان از ثبات و بهبود بازار در سه‌ماهه‌ی چهارم دارد. این اتفاق احتمالاً پایانی بر روند کاهشی فروش حافظه و ابزارهای ذخیره‌سازی در طول سال خواهد بود.

NAND و DRAM مثل کامپیوترهای شخصی، اجزای رایانه و سایر لوازم الکترونیکی، پس‌ از رونق در دوران همه‌گیری کرونا، طی دو سال گذشته با افت فروش مواجه شدند. این شرایط باعث شد قیمت SSD از ژانویه‌ی سال جاری بیش‌ از ۳۰ درصد کاهش یابد اما روند بازار درحال تغییر است. قیمت DRAM در تابستان به‌ سطح تعادل بازگشته و ماه گذشته نیز تحلیلگران پیش‌بینی کردند بازار حافظه‌های فلش NAND با بهبود تدریجی مواجه خواهد شد و اکنون شاهد آغاز این پیش‌بینی‌ها هستیم.

یونایند دیلی تایوان گزارش داده است که شرکت‌هایی مثل Adata، Phison و Teamgroup نتایج مثبتی برای سه‌ماهه‌ی سوم ارائه کرده‌اند. مدیرعامل Phison دستاورهای چشمگیر اخیر شرکت متبوعش را به افزایش ۶۰ درصدی سال‌به‌سال در عرضه‌ی SSD نسبت داد.

فروش Teamgroup باعث شد درآمد این شرکت با افزایش بیش‌ از ۱۰۰ درصدی، در سه‌ماهه‌ی سوم رکورد بسیار خوبی ثبت کند. این شرکت درواقع بر فصل تعطیلات خرید چین و غرب در سه‌ماهه‌ی پایانی سال متمرکز شده است. Adata نیز پیش‌بینی می‌کند قیمت DRAM و NAND به‌زودی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا