zoomit

برخلاف هواوی، ظاهراً گوشی‌های آنر تا حد زیادی به قطعات آمریکایی متکی هستند

برخلاف هواوی، ظاهراً گوشی‌های آنر تا حد زیادی به قطعات آمریکایی متکی هستند

به‌نظر می‌رسد آنر که قبلاً زیرنظر برند هواوی فعالیت می‌کرد، وابستگی خود به این شرکت را کاهش درخورتوجهی داده است. بررسی گوشی آنر X30 5G نشان می‌دهد بیش از ۴۰ درصد از قطعات این دستگاه از تأمین‌کنندگان آمریکایی خریده شده است. این موضوع به‌وضوح نشان می‌دهد تحریم‌هایی که ایالات متحده قبلاً به آنر اعمال کرده بود، به‌مرور کاهش یافته است.

تأمین کنندگان قطعات آنر X30

به‌گزارش Gizmochina، تولید آنر X30 5G به‌میزان چشمگیری به تأمین‌کنندگان آمریکایی وابستگی دارد و بسیاری از قطعات موردنیاز برای ساخت این گوشی از این کشور خریده می‌شوند. X30 5G گوشی میان‌رده‌ای است که دسامبر ۲۰۲۱ معرفی شد. Nikkei Asia با تجزیه‌وتحلیل قطعات این دستگاه اعلام کرده است که هزینه‌ی موردنیاز برای تولید آن ۲۱۷ دلار است.

براساس گزارش این نشریه، قطعات تولیدشده در ایالات متحده ۳۹ درصد از هزینه‌ی تخمینی تولید این گوشی را تشکیل می‌دهند. همچنین در این گزارش، اشاره شده است که فقط ۱۰ درصد از قطعات به‌کار‌رفته در آنر X30 5G را شرکت‌های چینی تآمین کرده‌اند.

کوالکام شرکتی آمریکایی است که مودم و پردازنده‌ی آنر X30 5G را تولید می‌کند. این در حالی‌ است که شرکت آمریکای دیگری به نام Qorvo پردازنده‌های ارتباطی این گوشی را تأمین کرده است. حدود ۱۶ درصد از قطعات اصلی این گوشی را نیز شرکت‌های ژاپنی، مانند Taiyo ،Murata ،TDK، سونی و Yuden تولید کرده‌اند.

تأمین کنندگان قطعات آنر X30

مقاله‌های مرتبط:

  • آنر لپ‌تاپ‌های جدید سری MagicBook X 2022 را رونمایی کرد
  • آنر پلی ۶T و ۶T پرو با هشت گیگابایت رم و دو گیگابایت رم مجازی معرفی شدند

وابستگی آنر X30 5G به قطعاتی که از کشورهای خارجی تأمین می‌شوند، ممکن است نشان‌دهنده‌ی پایین‌تر‌بودن سطح کیفی برخی قطعات چینی باشد. بدین‌ترتیب، به‌نظر می‌رسد مسیر حرکت آنر در بازارهای جهانی بهتر از حضور این شرکت در چین است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا