zoomit

سامسونگ شرکت Haesung Optics را به زنجیره تأمین قطعات دوربین موبایل خود اضافه کرد

سامسونگ شرکت Haesung Optics را به زنجیره تأمین قطعات دوربین موبایل خود اضافه کرد

به‌نقل از سم‌موبایل، Haesung Optics به زنجیره‌ی تأمین قطعات دوربین موبایل سامسونگ اضافه شده است. Haesung Optics قطعات خود را مستقیماً به سامسونگ ارائه نمی‌کند؛ بلکه به یکی دیگر از تأمین‌کننده‌های سامسونگ تحویل می‌دهد که از آن‌ها برای مونتاژ عملگرهای OIS (لرزش‌گیر اپتیکال تصویر) دوربین استفاده می‌کند. Haesung Optics هنوز ابزاری برای تولید عملگر OIS کامل را ندارد؛ بنابراین، فقط جزئی کوچک‌تر از کل مجموعه را تأمین می‌کند.

آیا سامسونگ زنجیره‌ی تأمین محلی را احیا می‌کند؟

اگر Haesung Optics شناخته‌شده به‌نظر می‌رسد، بدین‌دلیل است که شرکت مذکور نیز در کره‌جنوبی فعالیت می‌کند و سال ۲۰۲۱ تولید ماژول‌های دوربین را متوقف کرد؛ چراکه سامسونگ روزبه‌روز برای تأمین قطعات دوربین خود به شرکت‌های چینی وابسته شد.

شرکت Haesung Optics

مقاله‌ی مرتبط:

  • دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ روی موبایلی واقعی دیده شد

هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ قصد دارد زنجیره‌ی تأمین خود را از چین خارج کند یا خیر. شرکت‌های محلی به‌دلیل استراتژی‌های تهاجمی صرفه‌جویی در هزینه‌های سامسونگ متضرر شده بودند؛ اما حداقل به‌نظر می‌رسد Haesung Optics دوباره به زنجیره‌ی تأمین این غول فناوری پیوسته است.

با‌‌توجه‌‌به اینکه Samsung Electro-Mechanics در گذشته ۹۰ درصد از درآمد Haesung Optics را ازآنِ خود کرده است، برای شرکت Haesung Optics اتفاقی مهم محسوب می‌شود.

درحال‌حاضر، سامسونگ از فناوری OIS برای اکثر دوربین‌های گوشی‌های هوشمند گلکسی خود، از جمله گلکسی A33 استفاده می‌کند. اکنون، به‌نظر می‌رسد که غول کره‌ای به تأمین‌کنندگان قطعات بیشتری نیاز دارد تا تعداد تولیداتش را افزایش دهد. این امر می‌تواند به برخی از شرکت‌های کره‌ای کمک کند تا به مسیر خود بازگردند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا