zoomit

جزئیات بیشتری از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی پرچم‌دار IMX866 سونی در دسترس قرار گرفت

جزئیات بیشتری از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی پرچم‌دار IMX866 سونی در دسترس قرار گرفت

در برخی از گزارش‌های اخیر به دوربین‌های سری IMX800 و سری IMX900 سونی اشاره شده است؛ دوربین‌هایی که در گوشی‌های پرچم‌دار آینده، مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اکنون یکی از افشاگران نام‌آشنای خبرهای فناوری، جزئیاتی درمورد بهبود نسل بعدی دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سونی نسبت به IMX766 ارائه کرده است. مشخصات اعلام‌شده توسط این افشاگر نشان از بهبود عملکرد در شرایط کم‌نور و افزایش کیفیت تصاویر در مقایسه‌ با CMOS فعلی سونی دارد.

به گزارش NotebookCheck، افشاگر معروف Digital Chat Station اعلام کرده است دوربین‌های جدید سری IMX800 سونی احتمالاً در دستگاه‌هایی مثل ویوو X80، شیائومی ۱۲ و پرچم‌داران آینده‌ی سایر شرکت‌ها استفاده می‌شوند. اکنون جزئیات بیشتری درمورد این دوربین جدید دردسترس قرار گرفته است.

با توجه به گزارش Digital Chat Station، سونی مدل جدیدی از دوربین‌های خود را با نام IMX866 عرضه خواهد کرد. استفاده از این نام منطقی به‌نظر می‌رسد زیرا به جانشین مستقیم IMX766 اشاره می‌کند که یکی از دوربین‌های محبوب برای محصولات شرکت ویوو بود.

IMX866 از نظر طراحی و قابلیت‌ها در مقایسه با نسل قبلی خود، بسیار متفاوت توصیف شده است. اگرچه این دو دوربین وضوح یکسانی دارد (۵۰ مگاپیکسل) اما مدل جدیدتر به ماتریس پیکسل RGBW مجهز شده است. برای مقایسه باید اشاره کنیم مدل قبلی این دوربین از ماتریس پیکسل RGGB بهره می‌برد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اکسپریا وان مارک ۴ احتمالاً ۱٬۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت
  • سونی اکسپریا وان مارک ۴ احتمالاً به دوربین چهارگانه شامل دو دوربین تله‌فوتو مجهز خواهد بود

علاوه‌براین، CMOS سری ۸۰۰ سونی اکنون قابلیت جالبی ارائه می‌کند. براساس پیش‌بینی‌ها، اندازه‌ی این دوربین هنگام ضبط فیلم با نسبت تصویر ۱۶ به ۱۱ و همچنین هنگام عکس گرفتن با نسبت ۴ به ۳، معادل ۱/۱.۴۹ اینچ خواهد بود. این در حالی است که IMX766 در هر شرایطی ۱/۱.۵۶ اینچ است. این قابلیت جدید که ممکن است توسط شرکت‌هایی مثل ویوو به‌عنوان فناوری فریم دوگانه روانه‌ی بازار شود، احتمالاً به دوربین جدید سونی اجازه می‌دهد تا میزان نور موردنیاز برای هرحالت را تنظیم کند.

این احتمال وجود دارد که سونی مدل‌های دیگری از دوربین IMX866 از جمله IMX800 را نیز به‌بازار عرضه کند. Digital Chat Station در نهایت اشاره کرده است که سونی، سری پیچیده‌تر دوربین‌های خود موسوم به IMX900 را نیز معرفی خواهد کرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا