zoomit

اوپو تأثیر ویژگی رهگیری پرتو Snapdragon 8 Gen 2 را با اجرای بازی Camp Guard به‌نمایش گذاشت

اوپو تأثیر ویژگی رهگیری پرتو Snapdragon 8 Gen 2 را با اجرای بازی Camp Guard به‌نمایش گذاشت

کوالکام اخیراً Snapdragon 8 Gen 2 را معرفی کرده است که یکی از ویژگی‌های مهم این تراشه، قابلیت ردیابی پرتو با شتاب‌دهنده‌ی سخت‌افزاری است. اکنون اوپو ویدئویی به‌اشتراک گذاشته است که تأثیر فعال‌بودن این قابلیت را هنگام اجرای بازی‌ها نشان می‌دهد.

اوپو بازی تیراندازی اول‌شخصی به‌ نام Camp Guard توسعه داده است که از قابلیت رهگیری پرتو Snapdragon 8 Gen 2 پشتیبانی می‌کند. ویژگی مذکور گرافیک بسیار طبیعی‌تری ارائه می‌دهد؛ زیرا دقت فیزیک بازتاب‌ها و سایه‌ها افزایش خواهد یافت و بدین‌ترتیب، اجرای بازی‌ها به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود.

به‌گزارش GSMArena، این شرکت چینی در سال ۲۰۲۰ کار روی جلوه‌ها و تصاویر را آغاز کرد و درنهایت، تصمیم گرفت یافته‌های خود را با کوالکام به‌اشتراک بگذارد. این دو شرکت درایورهای PhysRay Engine 2.0 را بهینه‌سازی کردند تا بافت‌ها به‌راحتی در گوشی‌های هوشمند نشان داده شوند. نتیجه‌ی این همکاری اجرای Camp Guard با وضوح ۷۲۰p و سرعت ۶۰ فریم‌‌‌‌برثانیه بود که به‌مدت ۳۰ دقیقه با دمایی در سطح دمای اتاق روی Snapdragon 8 Gen 2 بارگذاری شد.

تأثیر رهگیری پرتو در اجرای بازی Camp Guard اوپو

در نمونه‌ی زنده‌ی Camp Guard، انعکاس تصویر سرباز روی تانکر نفت را به‌خوبی می‌توان مشاهده کرد و این قابلیت یکی از ویژگی‌هایی جذابی بود که قبلاً امکان ارائه‌ی آن در گوشی‌های هوشمند وجود نداشت و فقط کامپیوترهای شخصی و کنسول‌های بازی از آن پشتیبانی می‌کردند. سایه‌ها نیز به‌جای اینکه به‌شکل هندسی ثابت باشند، براساس زاویه‌ تغییر می‌‌کنند.

تماشا در آپارات

مقاله‌ی مرتبط:

  • هرآنچه باید درباره رهگیری پرتو، جهش گرافیکی بزرگ بعدی بدانید
  • آیا گلکسی S23 از نسخه ویژه Snapdragon 8 Gen 2 کوالکام بهره می‌برد؟

به‌لطف بافت‌های رندر مبتنی‌بر فیزیک، اشیائی که در جلو صفحه نیستند، هم رندر خواهند شد که در آن، حتی گلوله‌ها با نور تعامل دارند و گرافیک را واقعی‌تر ارائه می‌دهند. همچنین، می‌توانیم انکسار را در آب و امواج و منابع نوری متعدد در جهت‌های مختلف ببینیم.

تأثیر رهگیری پرتو در اجرای بازی Camp Guard اوپو

موتور PhysRay اوپو به‌طور‌کامل دردسترس توسعه‌دهندگان و سازندگان بازی قرار گرفته است و راه را برای بازی‌های موبایلی واقعی‌تر در آینده می‌تواند هموار کند. یکی از گوشی‌های هوشمندی که از این موتور پشتیبانی خواهد کرد، اوپو Find X آینده است که در سال ۲۰۲۳ با Snapdragon 8 Gen 2 عرضه خواهد شد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا