zoomit

زورآزمایی حقوقی ایسوس با سامسونگ به‌دلیل نقض پتنت گوشی هوشمند

زورآزمایی حقوقی ایسوس با سامسونگ به‌دلیل نقض پتنت گوشی هوشمند

ایسوس به‌دلیل نقض پتنت‌های ارتباط بی‌سیم خود در برخی دستگاه‌های ۴G و ۵G گلکسی ازجمله زد فیلپ ۵ از سامسونگ شکایت کرده است. با وجود مشکلات موجود در بازار گوشی‌ هوشمند، مجموعه‌ای از پتنت‌های Asustek به این شرکت اجازه می‌دهد تا به نبرد با یکی از تولیدکنندگان بزرگ‌ گوشی در جهان برود.

طبق گزارش‌ دیجی‌تایمز، ایسوس یک‌ و نیم سال قبل با سامسونگ تماس گرفت و برای استفاده از فناوری حق‌ اختراع خود درخواست هزینه کرد؛ اما این دو شرکت به‌توافق نرسیدند.

مشکلات Asustek در بازار گوشی‌های هوشمند به تمرکز این شرکت روی بخش ویژه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند گیمینگ منجر شد و در سال‌های اخیر به‌طور مداوم در فناوری تلفن‌همراه سرمایه‌گذاری کرد؛ به‌همین‌دلیل، تعداد زیادی پتنت دراختیار دارد. این مجموعه نه‌تنها جریان درآمد بالقوه‌ای ازطریق صدور مجوز به‌ارمغان می‌آورد؛ بلکه به‌عنوان سپری دربرابر تهدیدهای قانونی احتمالی عمل می‌کند.

ایسوس اخیراً شرکت Asus Technology Licensing و Innovative Sonic Limited را به‌عنوان مالک پتنت‌های خود راه‌اندازی کرده است. این شرکت اکنون شکایتی علیه سامسونگ در منطقه‌ی شرق تگزاس مطرح کرده است که به نقض حق‌ اختراع ارتباطات بی‌سیم به شناسه‌ی ۱۰,۱۸۷,۸۷۸ اشاره می‌کند.

پتنت یادشده به‌عنوان «روش و دستگاهی برای بهبود انتقال با استفاده از منبع پیکربندی‌شده در سیستم ارتباطی بی‌سیم» توصیف می‌شود و گوشی‌های ۴G و ۵G را پوشش می‌دهد.

ایسوس سال ۲۰۰۳ وارد عرصه‌ی گوشی‌های همراه شد؛ اما هرگز نتوانست به یکی از بزرگان این حوزه تبدیل شود. طبق گفته‌ی دیجی‌تایمز، پیش‌بینی‌های این شرکت برای سری ROG Phone و Zenfone در سال ۲۰۲۳ حدود ۶۰۰ هزار دستگاه بوده و درمقابل فقط در سال ۲۰۲۲ بیش‌ از ۲۶۰ میلیون گوشی سامسونگ فروخته شده است.

با وجود اختلافات موجود در بازار، تصمیم Asustek برای به‌چالش‌کشیدن قانونی سامسونگ به اعتقاد این برند به پتنت‌هایش اشاره می‌کند. درحالی‌که حضور ایسوس در بازار گوشی‌های هوشمند با حضور سامسونگ کم‌رنگ شده است، حقوق مالکیت معنوی همچنان به‌عنوان ابزاری قدرتمند در زرادخانه‌اش باقی مانده است و به آن اجازه می‌دهد تا با غول‌های صنعت رودررو شود.

معمولاً نبردهای حقوقی مربوط به پتنت‌های ضروری استاندارد سال‌ها طول می‌کشد و حتی اگر دادگاه سامسونگ را به پرداخت غرامت نقض پتنت به ایسوس ملزم کند، این امر به‌سختی باعث سودآوری کسب‌وکار گوشی‌های هوشمندش خواهد شد. همچنین، این دو شرکت احتمالاً می‌توانند درباره‌ی توافق‌نامه‌ی مجوز متقابل مذاکره کنند. مانند همه‌ی دعواهای حقوقی، تکمیل این روند ازطریق دادگاه ممکن است چندین سال طول بکشد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا