zoomit

هواوی به بازار بین‌المللی موبایل برمی‌گردد

هواوی به بازار بین‌المللی موبایل برمی‌گردد

هواوی در دو هفته‌ی اخیر چهار گوشی جدید را بدون برگزاری مراسم رونمایی کرد. بهره‌مندی از مودم ۵G و پردازنده هفت‌نانومتری باعث شد تا گوشی‌های جدید هواوی سروصدای زیادی به‌پا کنند. منابع آگاه در چین می‌گویند که رونمایی گوشی‌های یادشده اولین قدم هواوی برای حضور جدی‌تر در بازارهای بین‌المللی است.

خبرگزاری آی‌تی‌هوم در گزارشی اختصاصی می‌گوید که هواوی مشغول پی‌ریزی پایه‌و‌اساس بازار داخلی در چین است و به گسترش حضور در بازارهای بین‌المللی ادامه می‌دهد. فعلاً مشخص نیست که گسترش فعالیت‌های هواوی در چه زمانی انجام خواهد گرفت.

هواوی بزرگ‌ترین قربانی جنگ تجاری چین و ایالات متحده است. در نتیجه‌ی این جنگ تجاری، هواوی وارد فهرست تحریم‌های آمریکا شد تا ارتباطش با بسیاری از شرکت‌ها قطع شود. گوشی‌های سری میت ۶۰ که پردازنده‌ی هفت‌نانومتری دارند، نشان می‌دهند چین توانسته است زیر سایه‌ی تحریم‌ها به پیشرفت ادامه دهد.

هواوی پیش‌بینی کرده است که حجم تولید گوشی‌هایش در سال جاری میلادی به ۳۸ میلیون دستگاه برسد؛ درحالی‌که پیش‌بینی قبلی این شرکت ۳۰ میلیون دستگاه بود. ۲۰ میلیون از این گوشی‌ها در ۶ ماه اخیر روانه‌ی بازار شده‌اند.

در سال‌های نه‌چندان دور، هواوی ۴۲ درصد از بازار موبایل چین را در‌اختیار داشت؛ اما امروزه سهمش به کمتر از ۱۰ درصد می‌رسد. هم‌زمان سهم هواوی در بازارهای جهانی به درصد رسیده است. قیمت گوشی هواوی معمولاً ارزان‌تر از قیمت گوشی آیفون و قیمت گوشی برندهای دیگر است؛ اما نبود خدمات موبایلی گوگل باعث می‌شود کمتر کسی به خرید موبایل هواوی ترغیب شود.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا