اولین استارتاپ بیمه مجوز گرفت
اولین استارتاپ بیمه مجوز گرفت
ایستادگی صنعت بیمه برای واردشدن به حوزه فروش و پشتیبانی آنلاین، تا مدتها این صنعت را از مزایای استفاده از فرصتهای موجود دور نگه داشتهبود؛ اما پس از مدتها و بهدستآمدن اطمینانخاطر از امنیت در زمینههای مالی و پرداخت، برخی ترسها کنار گذاشته شدند و زمینهای پیش آمد تا صنعت بیمه نیز طعم فروش و پشتیبانی آنلاین را بچشد.
بیمهبازار نخستین حرکت استارتاپی در حوزه بیمه آنلاین بود که کارش را از سال ۱۳۹۵ شروع کرد. این قدم بزرگ در حوزه فروش آنلاین بیمه، مثل سایر استارتاپها در ایران، برای پاگرفتن و ادامهدادن ماجراهای زیادی را از سر گذراند و مثل هر کسبوکاری، چند بار گرفتار پیچهای سخت شد.
بااینحال حفظ تعادل در هر مسیری، راز موفقیت است. بیمهبازار هم با درپیشگرفتن همین منش، توانست پیچها را پشتسر بگذارد و امروز بهعنوان کارگزار رسمی فروش بیمه کارش را ادامه دهد. بعد از این حرکت جسورانه، شرکتهای دیگری هم برای فروش بیمه دورخیز کردند و وارد بازار رقابتی شدند.
مهمترین مزیت این سایتِ خرید بیمه آنلاین، قابلیت مطالعه شرایط اکثر شرکتهای بیمه و مقایسه قیمتهاست. این ویژگی فرصتی است برای متقاضیهای خرید بیمه که بعد از مطالعه و مقایسه، همان بیمهای را بخرند که مناسب حال و مدنظرشان است.
درحالحاضر، ۷۰ درصد بیمهها در بیمهبازار بهصورت آنلاین صادر و نسخههای کاغذی، تنها درصورت در خواست خریدار، به آدرس پستی آنها فرستاده میشود.
علاوهبراین، خط پشتیبانی آنلاین بیمهبازار فعالانه در خدمت مشتریانی است که سؤال دارند یا در روند خرید به مشکل برخوردهاند. بخش پشتیبانی بهطور میانگین در هر روز جوابگوی ۲۰۰۰ تماس است. این میزان تماس نشاندهنده ارتباط مستقیم و بیواسطه با خریداری است که خرید آنلاین بیمه را به روشهای قدیمی ترجیح دادهاست.
ارتباط با خریداران در بیمهبازار، تنها به بخش پشتیبانی ختم نمیشود. در شبکههای اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام، تاحدممکن اطلاعات پیچیده در حوزه بیمه و تغییرات صورتگرفته در قوانین آن، با زبانی ساده برای مخاطبان توضیح داده میشود. در این بخش نیز، پاسخدهی به سؤالات و پیگیری مشکلات از اولویتهای کار است.
حالا پنج سال پس از شروع کار و بهدستآوردن اعتماد و رضایت ارزشمند مصرفکننده، بیمه بازار توانست مجوز کارگزاری برخط را دریافت کند و به شرکتی رسمی برای فروش بیمه تبدیل شود.