موبايل

دردسر تازه برای آیفون ۱۲ در بلژیک

دردسر تازه برای آیفون ۱۲ در بلژیک

در حالی که روز گذشته فرانسه دستور توقف فروش این دستگاه را به دلیل نقض قوانین مربوط به میان اشعه های انتشاریافته ممنوع کرده است، وزیر اقتصاد دیجیتال بلژیک هم از رگولاتورهای مخابراتی خواسته است ریسک های سلامتی احتمالی مرتبط با آیفون ۱۲ را تحلیل و بررسی کنند.

به گزارش نیوزلن از مهر، ماتیو میشل وزیر دیجیتالیزاسیون بلژیک در بیانیه ای اعلام کرد: وظیفه من است تا تضمین کنیم تمام شهروندان ایمن هستند.

او افزود: من به سرعت با سازمان IBPR-BIPT (رگولاتور این حوزه) تماس گرفتم تا خواستار تحلیلی درباره خطر احتمالی دستگاه داشته باشم.

میشل در ادامه گفته بود او از رگولاتور می خواهد تا تمام موبایل های اپل و همچنین دستگاه های دیگر تولید کنندگان (در مراحل بعدی) را بررسی کند.

اپل دیروز اعلام کرد آیفون ۱۲ که در ۲۰۲۰ میلادی عرضه شده، توسط چند سازمان بین المللی تایید شده است. این درحالی است که شرکت چندین مورد نتایج آزمایشگاهی اپل و گروه های طرف ثالث را به رگولاتور فرانسوی ارائه کرده است.

اما چالش های مربوط به تشعشعات که فرانسه در ۲ آزمایش در هفته جاری کشف کرده، سبب صدور دستور توقف فروش این دستگاه تا برطرف شدن موضوع شده است و احتمالا چشم انداز محدودیت های بیشتری را برای اپل در اتحادیه اروپا در بردارد.

BNetzA رگولاتور شبکه آلمان نیز اعلام کرد فرایندهای مشابهی را انجام می دهد و با مقامات فرانسوی ارتباط نزدیکی برقرار کرده است. ناظر دیجیتال هلند نیز اعلام کرده مشغول بررسی این موضوع است و از شرکت آمریکایی توضیحاتی در این باره می خواهد.

محققان طی دو دهه گذشته مطالعات متعددی انجام دادند تا ریسک های سلامتی ناشی از موبایل ها را بررسی کنند. طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکنون هیچ عارضه سلامتی جانبی به دلیل استفاده از موبایل برای کاربران ایجاد نشده است.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا