zoomit

اپل فروش محصولات خود را در ترکیه متوقف کرد

مدتی است که اقتصاد ترکیه چالش‌های متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و سیاست‌های پولی جدید نیز نه‌تنها منجر به بهبود اوضاع نشده‌اند، بلکه آن‌ها را می‌توان مانند پاشیدن نفتی بر آتش توصیف کرد که سبب شده است ارزش لیر ترکیه به‌طور چشمگیری در مقایسه با دلار آمریکا کاهش یابد. اکنون اپل به دلیل عدم اطمینان از ثبات بازار این کشور فروش آنلاین محصولاتش را در ترکیه متوقف کرده است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که فروشگاه‌های آنلاین اپل همچنان در حل فعالیت هستند و لیست کامل محصولات، مشخصات و قیمت‌ها را نمایش می‌دهد؛ اما ظاهرا مشتریان نمی‌توانند محصولات را به سبد خرید خود اضافه کنند و وب‌سایت تقریبا همه دستگاه‌ها را غیرقابل دسترس گزارش عنوان می‌کند.

صفحه فروش آیفون در سایت اپل ترکیه

لیر ترکیه روز گذشته ۱۵ درصد ارزش خود را درمقابل دلار آمریکا از دست داد و این در حالی است که اردوغان اعلام کرده است که از سیاست پولی جدید عقب‌نشینی نخواهد کرد؛ سیاستی که باعث کاهش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور در بحبوحه افزایش تورم و متعاقبا کاهش شدید ارزش لیر شد؛ به‌طوری که هر دلار به‌ازای ۱۳٫۴۴ لیر معامله شد.

جالب است بدانید که لیر امسال ۴۵ درصد از ارزش خود را کاهش داده و تنها در هفته گذشته ۲۲ درصد کاهش یافته است. گفته می‌شود که این توقف فروش در واکنش به فشار اردوغان برای کاهش نرخ‌ها به‌عنوان راهبردی مناسب برای تقویت صادرات، سرمایه‌گذاری و مشاغل است. نرخ تورم نزدیک به ۲۰ درصد در نوسان است و به‌طور چشمگیری قیمت کالاها را افزایش و درآمد ترک‌ها را کاهش می‌دهد.

به‌طور کلی، مشخص نیست که اپل چه زمانی فروش آنلاین محصولاتش را از حالت تعلیق در خواهد آورد؛ اما با توجه به چالش‌های اقتصادی مداوم، ممکن است مدت‌ها به‌طول بینجامد.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا