zoomit

بازرسان کره جنوبی به مقر اصلی اپل در این کشور یورش بردند

بازرسان کره جنوبی به مقر اصلی اپل در این کشور یورش بردند

براساس نوشته‌ی گیزمودو به‌نقل از رسانه‌های محلی کره‌ی جنوبی، جمعه‌ی گذشته دفاتر اپل در این کشور توسط نهادهای رگولاتوری حوزه‌ی ضدانحصار تفتیش شده است. ظاهراً یورش بازرسان ضدانحصار کمیسیون تجارت منصفانه‌ی کره‌ی جنوبی به مقر اصلی اپل، نتیجه‌ی شکایت توسعه‌دهندگان اپلیکیشن از شرکت کوپرتینویی بوده است.

رسانه‌های کره‌ی جنوبی به‌طور مشخص‌تر می‌نویسند صبح جمعه به وقت محلی گروهی از بازرسان کره به مقر اصلی اپل در این کشور هجوم برده‌اند تا به اسنادی برای صحت‌سنجی ادعاهای جنجالی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن دسترسی پیدا کنند. توسعه‌دهندگان می‌گویند اپل به ازای هر خرید درون‌برنامه‌ای در اپ استور،‌ بیشتر از ۳۰ درصد کمیسیون از آن‌ها دریافت می‌کند. این در حالی است که اپل کمیسیون را برای اکثر توسعه‌دهنده‌ها به ۱۵ درصد کاهش داده و در بدترین حالت ممکن، ۳۰ درصد کمیسیون دریافت می‌کند.

یورش صبح جمعه جدیدترین پیامد نبرد طولانی اپل با نهادهای رگولاتوری دولت کره‌ی جنوبی بر سر سیاست‌های اپ استور است. توسعه‌دهندگان کره‌ای (و توسعه‌دهندگان دیگری در سایر نقاط دنیا) بارها گفته‌اند اپل سیاستی غیرمنصفانه در اپ استور دارد و آنچه را که توسعه‌دهندگان «مالیات اپل» خطاب می‌کنند،‌ از آن‌ها می‌گیرد.

لوگو آیکون اپ استور اپل App Store اختصاصی newslan

کمیسیون ۳۰ درصدی در کره‌ی جنوبی هزینه‌ی زیادی به توسعه‌دهندگان تحمیل می‌کند، چون در این کشور توسعه‌دهندگان موظفند افزون‌بر کمیسیون ۳۰ درصدی اپل، ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز پرداخت کنند. بدین ترتیب با وجود این‌که اپل به توسعه‌دهندگان گفته کمیسیون ۳۰ درصدی می‌گیرد، توسعه‌دهندگان عملاً در حال پرداخت ۳۳ درصد کمیسیون هستند. آن‌دسته از توسعه‌دهندگان کوچک که به موجب سیاست‌های جدید اپل ۱۵ درصد کمیسیون می‌دهند،‌ در کره‌ی جنوبی در حال پرداخت ۱۶٫۵ درصد کمیسیون به ازای هر پرداخت بر بستر اپ استور هستند.

اپل در بیانیه‌ای که برای رسانه‌ی اپل اینسایدر ارسال کرده است می‌گوید: «اپل در جریان انجام تحقیقات کمیسیون تجارت منصفانه‌ی کره‌ی جنوبی، به‌طور کامل مشغول همکاری با این نهاد است. مشتاقیم توضیح دهیم که اپ استور چگونه فرصت تجاری بزرگی برای توسعه‌دهندگان کره‌ای فراهم کرده است.»

مقاله‌های مرتبط:

  • کره جنوبی قانونی برای مقابله با سیاست‌های اپ استور و پلی استور تصویب کرد
  • با فشار دولت کره جنوبی، اپل اضافه کردن سیستم پرداخت متفرقه به اپلیکیشن‌های اپ استور را ممکن کرد

تنش بین اپل و نهادهای رگولاتوری کره‌ی جنوبی حدودا یک سال پیش آغاز شد. در ماه‌های گذشته کمیسیون تجارت منصفانه‌ی کره‌ی جنوبی اعلام کرد تحقیقات جدیدی با محوریت اپل، گوگل و چند شرکت دیگر به راه می‌اندازد تا بررسی کند که آیا این شرکت‌ها قوانین پرداخت درون‌برنامه‌ای کره‌ را نقض کرده‌اند یا نه.

دولت کره‌ی جنوبی سال گذشته قانون تجارت ارتباطی خود را اصلاح کرد. به موجب قوانین جدید‌، شرکت‌هایی مثل اپل که فروشگاه اختصاصی دارند نباید توسعه‌دهندگان را به استفاده از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای اختصاصی مجبور کنند. اپل با این قوانین موافقت و درگاه پرداخت متفرقه را به اپ استور در کره‌ی جنوبی اضافه کرد. البته اپل برای هزینه‌ی پرداخت‌شده توسط کاربر بدون در نظر گرفتن مالیات بر ارزش افزوده، کمیسیون ۲۶ درصدی در نظر می‌گیرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا