zoomit

مدل جدید سگ رباتیک بوستون داینامیکس با دوربین‌های به‌روزشده و قابلیت دید رنگی معرفی شد

مدل جدید سگ رباتیک بوستون داینامیکس با دوربین‌های به‌روزشده و قابلیت دید رنگی معرفی شد

هیوندای شرکت بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) را خریداری کرد و حالا مدل به‌روزشده‌ی سگ رباتیک خدماتی Spot را به نمایش گذاشته است. این‌ بار شرکت طراحی و مهندسی رباتیک، این ربات را با حسگرهای بهتر، کنترلر تبلت جدید و شارژر هوشمندتر و سریع‌تر به‌روزرسانی کرده است. ظاهراً این نسخه از سگ رباتیک این شرکت، حرکات موزون را هم بهتر انجام می‌دهد.

به گزارش MSN، سراسر بدنه‌ی Spot اکنون به پنج دوربین استریو مجهز شده که تصاویر تمام‌رنگی ارائه می‌دهند. اگرچه این ربات برای دیدن محیط اطراف نیازی به تشخیص رنگ ندارد، اما استفاده از رنگ می‌تواند به دید اپراتور آن کمک کند. این قابلیت هدایت و کنترل ربات را از راه‌دور آسان‌تر می‌کند.

Spot همچنین به تبلت جدیدی مجهز شده که بزرگ‌ترین ارتقا برای اپراتورهای این ربات است. این تبلت برای هدایت یا انجام مأموریت‌هایی که حالا با قابلیت‌های هوشمندتر ادغام شده‌اند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همان‌طور که اشاره شد، Spot اکنون از شارژ سریع‌تر و هوشمندتری بهره می‌برد. شارژ کامل ظرفیت باتری این ربات فقط یک ساعت طول می‌کشد، اگرچه تعویض باتری همچنان ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای استفاده‌ی مجدد از این سگ رباتیک است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • بهترین خودروهای برقی جهان در سال ۲۰۲۲
  • در طرح پاد‌های خودران هیوندای، دنیای آینده کاملاً رباتیک است

از زمانی‌که هیوندای در سال ۲۰۲۰، بوستون داینتامیکس را خریداری کرد، این شرکت از این ربات در موارد مختلفی استفاده کرده است. کارخانه‌ی کیا در کره‌ی جنوبی از سپتامبر ۲۰۲۱ یک ربات خدماتی برای ایمنی کارخانه به‌ کار گرفته که از آن در امور مختلف صنعتی، به‌ویژه تشخیص افراد، مکان‌هایی با دمای زیاد، نظارت بر خطرهای آتش‌سوزی و همچنین بررسی بسته و باز بودنِ در استفاده می‌شود.

Spot همچنین در یکی از ویدئوهای تبلیغاتی هیوندای در کنار گروه معروف موسیقی BTS حضور داشت. این سگ رباتیک مهارت زیادی در انجام حرکات موزون دارد. هیوندای همچنین نسخه‌ی جدید این ربات را با حرکات موزون جدید به‌روزرسانی کرده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا