مديريت ICT

اقدام عجیب گوگل برای صرفه‌جویی!

اقدام عجیب گوگل برای صرفه‌جویی!

روث پورات، مدیر مالی گوگل در ایمیلی، اعلام کرد که این شرکت، خدمات کارمندان را کاهش می‌دهد.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، اسناد جداگانه‌ای که توسط شبکه سی ان بی سی مشاهده شده است، نشان داد گوگل کلاس‌های فیتنس، منگنه، نوار و دفعات تعویض لپ تاپ برای کارمندان را کاهش داده است.

پورات در ایمیل مذکور گفته است: یکی از اهداف مهم گوگل برای سال ۲۰۲۳، دو برابر کردن صرفه جویی از طریق بهبود سرعت و کارآمدی است.

جدیدترین تدابیر کاهش هزینه در حالی اعلام شده که آلفابت (شرکت مادر گوگل) به شدیدترین دوران کاهش هزینه در دو دهه گذشته ادامه می‌دهد. این شرکت در ژانویه اعلام کرد برای جبران کندی رشد فروش، ۱۲ هزار موقعیت شغلی که معادل شش درصد از کارکنانش است را حذف می‌کند.

کاهش هزینه به اشکال دیگری هم روی داده است. این شرکت حاضر نشده است پول مرخصی زایمان و استعلاجی کارمندان اخراجی را پرداخت کند.

سخنگوی این شرکت در بیانیه‌ای به شبکه سی ان بی سی اعلام کرد: همان طور که به صورت عمومی اعلام کردیم، برای انجام صرفه‌جویی‌های بادوام از طریق بهبود سرعت و کارآمدی، یک هدف شرکتی داریم. در این راستا، بعضی تغییرات عملی انجام می‌دهیم که به ما کمک می‌کند در قبال منابع خود، مسئول بماینم و به عرضه مزایا، امکانات و امتیازات ممتاز عالی ادامه دهیم.

در میان تغییرات، گوگل تعویض لپ تاپ‌ها، رایانه‌های رومیزی و مونیتورها را متوقف می‌کند و همچنین مدت زمانی که تجهیزات تعویض می‌شوند را تغییر می‌دهد.

کارمندان گوگل که در موقعیتهای مهندسی نیستند اما به لپ تاپ جدید نیاز دارند، یک کروم بوک دریافت خواهند کرد. کروم بوک، لپ تاپ ساخت گوگل است و از سیستم عامل ساخت این شرکت به نام Chrome OS استفاده می‌کند. پیش از این کارمندان گوگل، لپ تاپ‌هایی نظیر مک بوک اپل را دریافت می‌کردند.

همچنین بر اساس این سند، اگر تلفن داخلی موجود باشد، کارمندان دیگر نمی‌توانند از تلفن همراه استفاده کنند. و کارمندان اگر به لوازمی نیاز پیدا کنند که بیش از هزار دلار قیمت دارد و به صورت داخلی موجود نیست، باید موافقت بالادستی خود را کسب کنند.

گوگل در فوریه از کارمندان واحد ابری و شرکای خود خواسته بود از میزهای کار مشترک استفاده کنند. کارمندان گوگل همچنین در هفته‌های اخیر شاهد کاهش چشمگیر بعضی از لوازم اداری بوده اند و منگنه و نوار دیگر برای محلهای چاپ در سراسر این شرکت فراهم نمی‌شوند.

گوگل خدماتی که به کارمندان عرضه می‌کرد را هم کاهش می دهد. در ایمیل پورات تاکید شده است گوگل مزایا و امکانات کیفیت بالایی عرضه می کند و در آینده هم به این روند ادامه خواهد داد. با این حال، بعضی از برنامه‌ها باید اصلاح شوند تا با وضعیت فعلی این شرکت مطابقت کنند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، طبق اسناد گوگل، برنامه‌های غذا، فیتنس، ماساژ و رفت و آمد برای زمانی طراحی شده بود که کارمندان این شرکت، پنج روز در هفته به محل کار می‌آمدند. اکنون که اکثر کارمندان سه روز در هفته به محل کار می‌آیند، متوجه شدیم که نسبت عرضه و تقاضا اندکی ناهماهنگ است. ما روز دوشنبه مافین‌های زیادی پختیم و مشاهده کردیم که اتوبوس‌های گوگل فقط با یک مسافر، کار می کنند و بعدازظهر جمعه که افراد بیشتری از خانه کار می‌کنند، کلاسهای یوگا برگزار کردیم. در نتیجه، گوگل ممکن است دوشنبه‌ها، کافه را تعطیل کرده و جمعه ها، تاسیساتی که استفاده چندانی از آنها نمی شود را خواهد بست. در راستای اخراجهایی که در ژانویه اعلام شد، گوگل بیش از دهها ماساژ تراپیست را مرخص خواهد کرد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا