zoomit

اوپو از سری Oppo K10 5G با حسگر IMX766 سونی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت رونمایی کرد

اوپو از سری Oppo K10 5G با حسگر IMX766 سونی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت رونمایی کرد

اوپو امروز رسماً سری پرچم‌دار اوپو K10 5G را در چین معرفی کرد که ارزش خرید زیادی به‌ازای بهای پرداختی برای گوشی گیمینگ دارند. اوپو حتی با ریزر (Razer)، تولیدکننده مشهور لوازم الکترونیکی گیمینگ، همکاری کرده است تا به گیمرها تجربه‌ی بازی‌های موبایلی عالی ارائه دهد.

مشخصات K10 5G

به‌نقل از Gizmochina، اوپو K10 5G اولین گوشی هوشمند جهان است که به تراشه‌ی Dimensity 8000 MAX مدیاتک مجهز است. تراشه‌ی مذکور در اصل نسخه‌ی آندرکلاک‌شده Dimensity 8100 است که در ریلمی GT Neo 3 و ردمی K50 استفاده شده بود.

سری اوپو K10

به‌گفته‌ی اوپو، دلیل انتخاب Dimensity 8000 MAX به‌جای Dimensity 8100 این بود که پس از مقایسه‌ی هر دو تراشه، شرکت به این نتیجه رسید که تفاوت عملکرد بین هر دو ناچیز است. در‌‌مقایسه‌‌با پایداری چشمگیر باتری که Dimensity 8000 آندرکلاک ارائه می‌کرد، اوپو قصد داشت تا گیمرها بدون نگرانی از عمر باتری تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری داشته باشند.

در بخش حافظه و اتصال، شرکت مذکور سریع‌ترین ماژول WiFi 6 و ۵G و سریع‌ترین رم LPPDR5 و سریع‌ترین حافظه ذخیره‌سازی UFS 3.1 را در اوپو K10 تعبیه کرده است تا از هرگونه تأخیر یا لگ هنگام بازی جلوگیری کند.

اوپو K10 5G در رنگ آبی

در بخش صفحه‌نمایش، اوپو K10 5G به صفحه‌نمایش ۶٫۵۹ اینچی LTPS LCD با وضوح FHD و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت مجهز شده است تا تجربه بازی روانی را برای تمام گیمرها فراهم کند. انرژی این گوشی اوپو را باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۶۷ وات SuperVOOC تأمین می‌کند.

نمایشگر ۱۲۰ هرتز اوپو K10 5G

همچنین برای تجربه‌ی بازی لذت‌بخش، فناوری لمسی را نباید نادیده گرفت. به‌همین‌دلیل، اوپو K10 5G به موتور ویبره‌ی پرچم‌دار مجهز شده است. باوجوداین، سخت‌افزار مذکور به‌تنهایی نمی‌تواند کاربران را جذب کند؛ بنابراین، اوپو برای لذت بیشتر کاربران سری جدید اوپو K10 5G، با Razer همکاری کرده است. ریزر تخصص خود را در سیستم موتور ویبره‌ی اوپو K10 گنجانده که ضمن فراهم‌کردن تجربه‌ی تایپ و گیمینگ شبیه کیبورد مکانیکی، حس خوبی به کاربران منتقل شود.

اوپو K10 5G در پنل پشتی از دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و دوربین ۸ مگاپیکسل با زاویه‌ی دید فوق‌عریض ۱۱۲ درجه و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و در پنل جلویی، از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی حفره‌دار واقع در سمت چپ صفحه‌نمایش میزبانی می‌کند.

اوپو K10 پرو

اوپو K10‌ پرو درمقایسه‌با ویژگی‌های جذاب K10 5G معمولی یک قدم جلو‌تر رفته است و از صفحه‌نمایش و دوربین‌ها و تراشه‌ی ارتقایافته بهره می‌برد. اوپو در K10 پرو به‌جای تراشه‌ی Dimensity 8000 MAX به‌کاررفته در مدل معمولی، از تراشه‌ی پرچم‌دار Snapdragon 888 کوالکام بهره برده است. اوپو برای استفاده از نهایت قدرت اسنپدراگون ۸۸۸، فناوری خنک‌کننده‌ی بخار از جنس فولاد ضد‌زنگ تعبیه کرده است تا تراشه‌ی مذکور را همیشه خنک و روان نگه دارد.

اوپو K50 پرو 5G در رنگ مشکی آبی

اوپو K10‌ پرو به صفحه‌نمایش ۶٫۶۲ اینچی OLED E4 سامسونگ با وضوح FHD، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، حداقل روشنایی معمولی ۵۰۰ نیت و حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت مجهز است. وظیفه‌ی تأمین انرژی این گوشی را نیز باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ ۸۰ وات SuperVOOC Oppo برعهده دارد.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت اوپو K10 پرو 5G

بزرگ‌ترین ارتقا در اوپو K10‌ پرو شامل دوربین می‌شود. این گوشی از همان حسگر اصلی IMX766 سونی با قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) موجود در اوپو Find X5 Pro بهره می‌برد. ازآن‌‌جاکه اوپو طی گذشت سال‌ها فرایند دوربین پیچیده‌ای را برای IMX766 سونی توسعه داده است، این شرکت مدعی شده که K10‌ پرو می‌تواند عملکرد دوربین فوق‌العاده‌ای در روز یا شب از خود به‌نمایش بگذارد. افزون‌بر حسگر اصلی، گوشی مذکور از همان دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل مشابه نسخه‌ی معمولی برخوردار است.

حسگر دوربین imx766 سونی در اوپو K10 پرو

اوپو K10‌ پرو درزمینه‌ی ارگونومی نیز رضایت کاربران را جلب می‌کند. برآمدگی دوربین مانند پرچم‌دار گران‌قیمت اوپو Find X5 پرو به‌صورت یکپارچه با بدنه آزاردهنده نخواهد بود. لبه‌های دارای انحنا که با پنل یکپارچه شده است، تضمین می‌کند که کاربران همیشه در مواقع بازی‌ طولانی‌مدت حس راحتی دارند.

یکپارچگی برآمدگی دوربین با بدنه‌ی اوپو K10 پرو

قیمت

هر دو مدل اوپو K10 5G و K10‌ پرو با رابط کاربری ColorOS 12 برپایه‌ی اندروید ۱۲ عرضه می‌شوند. قیمت گوشی در نسخه‌های با رم و حافظه ذخیره‌سازی مختلف به‌شرح زیر است:

مقاله‌ی مرتبط:

  • تراشه‌ی Dimensity 8000-Max در بنچمارک جدیدی Snapdragon 870 را پشت سر گذاشت

اوپو K10 5G

  • ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: ۳۰۸ دلار
  • ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: ۳۳۹ دلار
  • ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: ۳۸۵ دلار

اوپو K10‌ پرو

  • ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: ۳۸۵ دلار
  • ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: ۴۳۱ دلار
  • ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی: ۴۹۳ دلار

از ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت)، سری اوپو K10 5G در دو رنگ مشکی و آبی روانه‌ی بازار چین خواهد شد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا