نرم افزار

افزایش مشکلات امنیتی گوگل کروم

افزایش مشکلات امنیتی گوگل کروم

تحقیقات انجام شده حاکی از آن هستند که مرورگر گوگل کروم به شدت با حفره‌ها و ریسک‌های امنیتی روبرو شده است که موجب می‌شود تا میلیون‌ها کاربر این سیستم محبوب در معرض خطر قرار داشته باشند.
 
به گزارش نیوزلن از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، تحقیقات انجام شده توسط مرکز امنیتی Atlas VPN نشان دهنده این موضوع هستند که گوگل کروم از نظر نقص امنیتی VulDB در بخش دیتابیس در شرایط نامناسبی قرار دارد.
 
بر همین اساس تحقیقات نشان داده است که این مرورگر محبوب وب موجب شده است که ۳۰۳ نقطه ضعف امنیتی در این زمینه در این رده کشف شود. همچنین تعداد کل آسیب‌ پذیری‌های امنیتی در این مرورگر به ۳ هزار و ۱۵۹ عدد می‌رسد.
 

 امنیت گوگل کروم

 
نکته مهم این است که این مرورگر، بیشترین کاربران در جهان را دارد و این آمار نشان دهنده این واقعیت است که معایب امنیتی گوگل کروم از سال گذشته ۶۱% افزایش داشته است.
 
در سوی دیگر مرورگر وب سافاری قرار دارد که شاید بتوان گفت امن‌ترین دوران خود را سپری می‌کند.
این مرورگر که دومین مرورگر وب محبوب تاریخ است با تعداد ۱ هزار و ۱۳۹ خطر امنیتی روبرو بوده است که آمار بسیار پایینی محسوب می‌شود.
 
شرکت اپرا در این زمینه عملکردی درخشان داشته است و کل معایب امنیتی کشف شده در مرورگر وب اپرا برابر با ۳۴۴عدد بوده است که به این ترتیب باید گفت که شاید به زودی شاهد تغییر ساختار قدرت در میان مرورگرها باشیم زیرا امنیت، یکی از مهم‌ترین نیازهای کاربران است.
 

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا