zoomit

متا فروش کالاهای دیجیتال در واقعیت مجازی را بررسی می‌کند

متا فروش کالاهای دیجیتال در واقعیت مجازی را بررسی می‌کند

متا روز دوشنبه، ۲۲ فروردین اعلام کرد که روند آزمایش ابزار کسب درآمد پلتفرم واقعیت مجازی Horizon Worlds را آغاز کرده است. این شرکت در راستای تحقق اهداف مرتبط با متاورس خود، قابلیت ایجاد آیتم‌ها و جلوه‌های دیجیتالی را در این پلتفرم برای گروهی منتخب از تولید‌کنندگان فراهم کرده و به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا محتوا تولیدی خود را مستقیماً در این فضای اجتماعی مجازی به فروش برسانند.

به گزارش Engadget، این قابلیت درحال‌حاضر برای کاربران بالای ۱۸ سال آمریکا و کانادا عرضه شده و ازطریق انتخاب گزینه‌های Commerce و Create mode در پلتفرم Horizon Worlds قابل‌استفاده است.

متا هدف خود از انجام این بررسی را این‌گونه عنوان کرد:

درحال‌حاضر این قابلیت به‌صورت آزمایشی، برای تعداد معدودی از کاربران و دریافت بازخورد‌های آن‌ها عرضه شده است. این ابزار در راستای چشم‌انداز بلندمدت ما برای متاورس راه‌اندازی شده‌اند تا تولید‌کنندگان محتوا امکان کسب درآمد داشته باشند و سایر افراد نیز بتوانند از کالاها، خدمات دیجیتالی یا تجربیات آن‌ها بهره‌مند شوند.

متا اعلام کرد تولید‌کنندگانی که در برنامه‌ی کسب درآمد پلتفرم Horizon World شرکت می‌کنند، باید دستورالعمل‌های ذکرشده در خط‌مشی تولید محتوای این شرکت را رعایت کنند. این شرکت حفظ اعتدال این پلتفرم را مانند فیسبوک و اینستاگرام، تا حدی به عهده‌ی کاربران می‌گذارد:

در صورت مشاهده‌ی نقض خط‌مشی‌های ما توسط کاربری، آن را گزارش کرده و برای بررسی ارسال کنید.

مقاله‌ی مرتبط:

  • متاورس چیست و کی قرار است در آن زندگی کنیم؟ + ویدئو

علاوه‌براین، متا برنامه‌ی ویژه‌ای برای تولید‌کنندگان محتوا نیز در آمریکا راه‌‌اندازی کرده است؛ این شرکت به کاربرانی که در تحقق اهداف ماهانه‌ی متا نقش پررنگ‌تری ایفا کنند، درآمد بیشتری اختصاص می‌دهد. متا برای این امتیاز ویژه هزینه‌ای دریافت نمی‌کند و متعهد می‌شود پاداش‌ها را در پایان هر ماه و به‌طور کامل پرداخت کند.

ابزاری معرفی‌شده، علاوه بر اینکه به تحقق برنامه‌های متاورسی زاکربرگ کمک می‌کنند، جاه‌طلبی‌های متا در زمینه‌ی NFTها را نیز قدرت می‌بخشند، زاکربرگ در توضیح این رویکرد گفت:

فروش کالا‌های دیجیتالی و جابه‌جایی آن‌ها بین دنیاهای مجازی، ایده‌ای است که قطعاً در متاورس‌های متصور‌شده‌ی آینده کاربرد دارد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا