تبلیغات

اطلاعات درباره ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یک درمان دندانپزشکی محبوب برای جایگزینی دندان از دست رفته است. اگر قصد دارید اطلاعات درباره ایمپلنت دندان کسب کنید، با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان روشی درمانی ترمیم می باشد که با  استفاده از آن می توان دندان های از دست رفته را درمان و ترمیم کرد. این درمان تحت  یک عمل جراحی تهاجمی انجام می شود که دارای طول درمان می باشد. برای اتمام درمان نیازمند مراقبت و رعایت برخی نکات هست تا فرد بیمار بهبودی کامل خود را به دست آورد و درمان به اتمام برسد.

در این روش درمان دو نکته دارای اهمیت بالایی می باشد که یکی از این نکات برند ایمپلنت استفاده شده و دیگری مهارت و تجربه دندان پزشک می باشد. از این جهت که هرچه مهارت و تخصص دندان پزشک بیشتر باشد توانایی ایشان در یک کاشت موفقیت آمیز بیشتر خواهد بود، با مهارت بالا تری نقشه درمان را برنامه ریزی می کند تا روند بهبودی سریع تر طی شود.

بیشتر بخوانید » قیمت ایمپلنت

هر آن چه باید بدانید این است که هرچه روند بهبودی سریع تر طی شود درصد موفقیت درمان افزایش میابد و در باره برند ایمپلنت نیز همین موضوع صدق می کند هرچه ایمپلنت با آلیاژ بهتر و با تکنولوژی بالا تری تولید شود روند جوش خوردن آن با استخوان فک سریع تر انجام می شود و همین امر موجب می شود درصد موفقیت درمان بالا تر برود. در این مقاله قصد داریم شما را با اطلاعات در باره ایمپلنت دندان بیشتر آشنا  کنیم.

روش درمان ایمپلنت دندان چگونه است؟

ایمپلنت دندان همان طور که به این موضوع اشاره کردیم تحت یک عمل جراحی تهاجمی انجام می شود، اما پیش از این که اقدام به کاشت ایمپلنت دندان کنید ابتدا باید به طور دقیق مورد معاینه پزشک قرار گیرید و ایشان شرایط استخوان فک و محل ایمپلنت را بررسی کند.

ایمپلنت دندان چگونه است ؟

این بررسی با استفاده از عکس های رادیو گرافی و سه بعدی انجام می شود سپس پزشک با توجه به توان مالی شما و نیاز بدن شما برندی از ایمپلنت را به شما معرفی می کند که با مشورت شما و مهارت دندان پزشک برند ایمپلنت را تعیین می کنید.

پس از آن  نوبت به عمل جراحی کاشت ایمپلنت می رسد. در این عمل جراحی ابتدا داروی بی حسی را تزریق می کنند و پس از بی حس کردن، در ناحیه ای از لثه که نیاز به کاشت ایمپلنت دارد برش داده می شود تا استخوان فک نمایان شود.

سپس استخوان فک بیمار را با استفاده از دریل مخصوص دندان پزشکی و تجهیزات مخصوص سوراخ می کنند و پایه ایمپلنت را درون حفره ایجاد شده قرار می دهند. بعد از آن  لثه را اطراف آن بخیه کرده تا پایه ایمپلنت به خوبی با استخوان فک جوش بخورد.

این فرایند ممکن است بین ۳ الی ۶ ماه زمان ببرد و در این زمان پزشک مرتبا بیمار را معاینه می کند، شرایط پایه ایمپلنت و استخوان فک را بررسی می نماید. پس از این که استخوان فک به خوبی با پایه ایمپلنت جوش خورد تاج دائمی دندان را روی پایه ایمپلنت متصل می کنند که گاهی ممکن است تاج را روی پایه پیچ کنند و یا این که بچسبانند.

در برخی موارد امکان کاشت پایه ایمپلنت وجود ندارد زیرا استخوان فک بیمار تراکمش کم شده و نیاز است ابتدا استخوان فک بیمار را درمان کنیم. از همین جهت ابتدا عمل پیوند استخوان را انجام می دهند و پس از این که استخوان فک بیمار به خوبی ترمیم شد، عمل کاشت ایمپلنت دندان را می توانند انجام دهند.

عمل پیوند استخوان چگونه انجام می شود؟

در این عمل جراحی لثه را از ناحیه ای که نیاز به پیوند استخوان دارد برش می دهند و چهارچوبی را روی استخوان فک درست می کنند.

سپس مواد پیوند استخوان را روی استخوان فک قرار می دهند روی آن را پوشانده و لثه را بخیه می زنند تا استخوان فک ترمیم یابد.  این امر ممکن است بین ۳ الی ۶ ماه زمان ببرد. پس از این که استخوان فک به خوبی ترمیم یافت پیش از این که مجددا دچار تحلیل شود عمل کاشت ایمپلنت دندان را انجام می دهند.

مزایای ایمپلنت دندان

از گذشته تا به امروز به دلایل مختلف افراد دندان های خود را از دست می دادند  و همین امر موجب شد روش های مختلفی برای درمان بی دندانی ارائه شوند که هر کدام دارای عیوب خاص خود است تا زمانی که ایمپلنت دندان معرفی شد.

در حال حاضر ایمپلنت دندان بهترین روش درمان بی دندانی می باشد و دارای مزیت های فراوان می باشد. برای مثال می توان به این موضوع اشاره کرد که ایمپلنت دندان روشی درمانی ثابت برای درمان بی دندانی می باشد و در این روش درمانی علاوه بر این که بی دندانی درمان می شود عملکرد ریشه دندان نیز شبیه سازی می شود.

مزایای ایمپلنت دندان

به این صورت که پایه ایمپلنت با جوش خوردن به استخوان فک مانع از تحلیل رفتن استخوان فک بیمار می شود،  همچنین تاج دندان را مستحکم و ثابت مانند دندان طبیعی نگه می دارد و تاج دندان برای ثابت ماندن نیازی به تکیه کردن به دندان های طبیعی ندارد و  به دندان های طبیعی آسیبی وارد نمی کند. این روش درمانی دارای طول عمر بالایی می باشد و در صورت نگه داری و مراقبت مناسب در برخی موارد مادام العمر می باشد.

اهمیت برند ایمپلنت دندان

در حال حاضر از این جهت که ایمپلنت دندان بخش عظیمی از صنعت دندان پزشکی را به خود اختصاص داده است برند های زیادی در سراسر جهان مشغول فعالیت، پژوهش و تولید در این زمینه می باشند. برند های آمریکایی و سوئیسی در سراسر جهان رتبه اولین و بهترین ایمپلنت های تولید شده که دارای بالا ترین قیمت، کیفیت و تکنولوژی می باشند را به خود اختصاص داده اند.

سپس جایگاه دوم جهانی را برند های اروپایی کسب کرده و جایگاه سوم جهانی را برند های کره ای، چینی و ایرانی به خود اختصاص داده اند. هرچند باید بدانید که برخی برند های کره ای محصولاتی را ارائه کرده اند که در حال رقابت با برند های اروپایی می باشند و این برند های کره ای با توجه به قیمت محصولاتشان ایمپلنت های بسیار با کیفیتی را ارائه می نمایند.

همان طور که در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم برند ایمپلنت دندان و انتخاب پزشک متخصص و ماهر در موفقیت درمان بیماری تاثیر بسیار زیادی دارد و در طول درمان و موفقیت آن تاثیر مستقیم می گذارد، از همین جهت در انتخاب پزشک و برند ایمپلنت خود کوشا باشید تا بتوانید از درمانی موفقیت آمیز بهره مند شوید.

منابع » ایمپلنت دندان ، dental implant

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا