zoomit

رندرهای رنگی آیفون ۱۴ پرو جزئیات طراحی پرچم‌دار بعدی اپل را نشان می‌دهد

رندرهای رنگی آیفون ۱۴ پرو جزئیات طراحی پرچم‌دار بعدی اپل را نشان می‌دهد

با انتشار خبرها و گزارش‌های جدید، به‌ نظر می‌رسد اپل خود را برای تغییر طراحی بریدگی بالای آیفون‌های اخیر خود که از زمان معرفی آیفون X از آن استفاده کرده است، آماده می‌کند. انتظار می‌رود این شرکت از سبک پانچ‌هول در کنار بریدگی بیضی‌شکل به‌جای طراحی فعلی استفاده کند. در چند روز گذشته نیز شاهد انتشار رندرهایی از آیفون ۱۴ پرو بودیم که ظاهراً براساس ابعاد ارائه‌شده توسط اپل به شرکت‌های شخص‌ثالث تولیدکننده‌ی لوازم‌جانبی ایجاد شده بود. اکنون رندرهای رنگی و با کیفیت‌تری از این گوشی دردسترس قرار گرفته است.

به گزارش فون‌آرنا، دیوید کوالسکی، طراح رندرهای رنگی آیفون ۱۴ پرو، این عکس‌ها را در حساب xLeaks7 در توئیتر منتشر کرده است. این طراح قبلاً نیز طراحی برخی از گوشی‌های پرچم‌دار ازجمله گلکسی اس ۲۲ و گوگل پیکسل ۵ را با دقت فاش کرده بود.

رندر رنگی آیفون ۱۴ پرو

همان‌طور که قبلا در شایعات و خبرهای مرتبط اعلام شده است، اپل در سپتامبر سال میلادی جاری از چهارمدل آیفون جدید رونمایی خواهد کرد: آیفون ۱۴ با نمایشگر ۶٫۱ اینچی، آیفون ۱۴ مکس با نمایشگر ۶٫۷ اینچی، آیفون ۱۴ پرو با نمایشگر ۶٫۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرومکس با نمایشگر ۶٫۷ اینچی.

به‌نظر می‌رسد رندرهای جدید مدل آیفون ۱۴ پرو با صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچی را به‌تصویر می‌کشند. با نگاه کردن به این رندرها، اولین نکته‌ای که متوجه آن خواهید شد این است که به‌جای بریدگی همیشگی آیفون‌های چند سال اخیر، دوربین سلفی و حسگرهای فیس‌ آی‌دی در پانج‌هول و بریدگی بیضی‌شکل تعبیه شده است.

رندر رنگی آیفون ۱۴ پرو

بریدگی بیضی‌شکل برای دوربین سلفی و دوربین مادون‌قرمز و پانچ‌هول نیز برای پروژکتور نقطه‌ای خواهد بود. اپل از این حسگر‌ها برای سیستم‌ باز کردن قفل با فیس آی‌دی استفاده می‌کند.

هنگامی‌ که این طرح برای اولین‌ بار منتشر شد، برخی اعلام کردند که این سبک جدید از بریدگی نسل‌های قبلی آیفون بدتر است زیرا ابعاد بریدگی‌ها به‌اندازه‌ی رندرهای قبلی منتشرشده از آیفون ۱۴ پرو، کوچک نیست.

درهرحال، به‌نظر می‌رسد اپل از این طراحی استفاده خواهد کرد و چه آن را دوست داشته باشید چه با آن مخالف باشید، احتمالاً بیشتر کاربران از این سبک جدید استقبال خواهند کرد زیرا در این طرح فضای بیشتری از نمایشگر دردسترس آن‌ها قرار خواهد گرفت.

رندر رنگی آیفون ۱۴ پرو

در ادامه به‌ نظر می‌رسد آیفون ۱۴ پرو از حاشیه‌های باریک‌تر و متقارن‌تری بهره خواهد برد که ظاهر زیباتری به این محصول بخشیده است. سایر المان‌های طراحی اپل در آیفون ۱۴ تغییر نکرده است و بنابراین برخلاف آنچه در برخی از گزارش‌های قبلی اعلام شده بود، این گوشی به‌طور کامل بازطراحی نخواهد شد.

البته برخی تغییرات احتمالی سری آیفون ۱۴ پرو در دل این محصول اعمال خواهد شد. به‌عنوان مثال اگرچه ماژول‌های دوربین همچنان از بدنه‌ی آن بیرون‌زدگی خواهد داشت اما شایعه شده اپل به‌جای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در نسل بعدی آیفون‌های خود استفاده کند. انتظار می‌رود این دوربین از قابلیت ضبط ویدئوهای ۸K نیز پشتیبانی کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • پورشه: در حال بررسی همکاری هیجان‌انگیز با اپل در صنعت خودرو هستیم
  • اولین رندرهای آیفون ۱۴ پرو تغییرات کمی را در طراحی نشان می‌دهند

علاوه‌براین، انتظار داریم هر دو مدل پرو آیفون ۱۴ از تراشه‌ی جدید A16 بایونیک و احتمالاً رم بیشتر نسبت به هر آیفون دیگری بهره ببرند. این ویژگی می‌تواند آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس را به‌ بهترین گوشی‌های هوشمند ۲۰۲۲ تبدیل کند.

از سوی دیگر مدل استاندارد و مکس آیفون ۱۴ نسبت به مدل‌های پرو جذابیت کمتری خواهند داشت. گفته شده این دو مدل احتمالاً از تراشه‌ی A15 بایونیک و بریدگی شبیه سری آیفون ۱۳ بهره خواهند برد. حال باید دید عدم تغییر در سبک طراحی آیفون ۱۴ و ۱۴ مکس و استفاده از تراشه‌ی قدیمی‌تر در این دو گوشی، منجر به کاهش قیمت آن‌ها خواهد شد یا خیر.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا