zoomit

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به هسته اوریون مجهز خواهد بود

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به هسته اوریون مجهز خواهد بود

کوالکام در رویداد Snapdragon Summit ۲۰۲۳ از تراشه‌ی پرچم‌دار Snapdragon 8 Gen 3 برای گوشی‌‌های هوشمند و Snapdragon X Elite مبتنی‌بر ARM برای کامپیوترهای ویندوزی رونمایی کرد. پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت از هسته‌های سفارشی Oryon بهره می‌برد و این شرکت اعلام کرده سال ۲۰۲۴ از این نوع هسته‌ها در Snapdragon 8 Gen 4 استفاده خواهد کرد.

کوالکام در در رویداد Snapdragon Summit امسال ابتدا از پلتفرم Snapdragon X Elite رونمایی کرد و وعده‌ی عملکرد تک‌رشته‌ای بهتر نسبت‌به M2 Max اپل و پردازنده اینتل Core i9-13980H را داد. این شرکت ادعا می‌کند تراشه‌ی جدیدش درمقایسه با i9-13980H اینتل مصرف انرژی کمتری دارد.

XDA می‌نویسد، کوالکام احتمالاً از نسخه‌ی سبک‌تر هسته‌های Oryon روی موبایل استفاده خواهد کرد. به‌هرحال مشخص نیست این هسته‌ها برای گوشی هوشمند دقیقاً چگونه تغییر می‌کنند. درطرف مقابل، M1 اپل از هسته‌هایی بهره می‌برد که در A14 Bionic معرفی شدند.

درهرصورت اگر طرفدار بازار موبایل هستید، اتفاقات هیجان‌انگیزی در این حوزه رخ خواهد داد. درحالی‌که کوالکام از رقبای خود جلوتر است، به‌طور مداوم برای رسیدن به اپل تلاش می‌کند و شاید هسته‌های Oryon بتوانند سرانجام شرکت مذکور را به این هدف برسانند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا