موبايل

۹۶۱ بیمار نیازمند در انتظار یاری خیرین/رشد ۳۵ درصدی زکات

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در هفت‌ ماهه سال جاری ۳۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی مردم مؤمن و دیندار استان زنجان جمع‌آوری‌ شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌شده هر شهرستان به نیازمندان همان شهرستان هزینه می‌شود، افزود: از مجموع زکات جمع‌آوری طی هفت‌ ماهه سال جاری ۸۴ درصد برای محرومان و ۱۶ درصد برای پروژه‌های عام‌المنفعه و امور محرومین هزینه شده است و تلاش می‌کنیم با فعالیت مناسب در حوزه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات در استان زنجان زمینه بهره‌مندی بیشتر جامعه هدف کمیته امداد را از این ظرفیت عظیم و فریضه الهی را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه جمع‌آوری زکات از فعالیت‌های مهم این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی است، گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌ شده تعداد ۵۵۹ جلسه شورای زکات در هفت‌ ماهه اول سال جاری در راستای ترویج فریضه مهم زکات در سطح استان انجام‌گرفته است.
صفری تعداد روستاهای پرداخت‌کننده زکات را در حال حاضر ۵۵۳ روستا عنوان کرد و افزود: امیدواریم به همت مبلغین، مؤثرین، مودیان، مروجین و فعالان این واجب الهی بتوانیم بستر اجرای این دستور الهی را در جامعه گسترش دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از اولویت‌های کاری این نهاد برای مددجویان به‌ ویژه افراد بیمار است،گفت: در حال حاضر ۹۶۱ بیمار خاص و صعب‌العلاج از خدمات حمایتی کمیته امداد برخوردارند که از این تعداد ۸۹۴ بیمار صعب‌العلاج و ۶۷ نفر نیز بیمار خاص است.

وی افزود: کمیته امداد استان برای این افراد خدمات مختلفی در زمینه‌های درمانی، معیشتی و بسته‌های بهداشتی ارائه می‌دهد.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به تقسیم‌بندی بیماران خاص و صعب‌العلاج در گروه‌های مختلف درمانی اشاره کرد و افزود: بیماران خاص شامل افراد دیالیزی، پیوندی‌ها، تالاسمی، هموفیلی و ام اس بوده و بیماری‌های صعب‌العلاج نیز انواع سرطان‌های بدخیم و مددجویان زمین‌گیر بوده که باید تحت مراقبت ویژه این نهاد قرار گیرند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵


مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا