zoomit

گرافیک RTX 4080 احتمالاً از RTX 3090 Ti، قدرتمندترین گرافیک سری RTX 3000 نیز سریع‌تر است

گرافیک RTX 4080 احتمالاً از RTX 3090 Ti، قدرتمندترین گرافیک سری RTX 3000 نیز سریع‌تر است

بنا به اطلاعات منتشرشده از جانب حساب توییتری @kopite7kimi، عملکرد تخمینی گرافیکی RTX 4080 و RTX 4070 در آزمون TimeSpy Extreme بنچمارک ۳DMark، بسیار امیدوارکننده به‌نظر می‌رسند. به‌طوری که گرافیک‌های یاد‌شده به‌ترتیب از RTX 3090 TI و RTX 3080 10GB نیز قدرتمندتر ظاهر شده‌اند.

توییت Kopite درباره عملکرد سری RTX 40 انویدیا

احتمالاً می‌دانید که عموماً چنین اخباری با چاشنی اغراق درآمیخته می‌شوند. درحقیقت خودِ Kopite نیز چندان از اطلاعاتی که منتشر کرده است، مطمئن نیست؛ اما این مورد را نیز باید درنظر داشته باشیم که اطلاعات افشاگر مذکور همواره از دقت بالایی برخوردارند. پیش از این نیز حدس و گمان‌هایی درباره عملکرد و مشخصات سخت‌افزاری گرافیک‌های آینده انویدیا منتشر شده بود؛ اما مشخص نیست که اطلاعات Kopite نیز از همین دسته است یا اینکه ریشه آن را باید در نمونه‌های واقعی‌ جست‌وجو کنیم.

مقاله‌ی مرتبط:

  • انویدیا احتمالاً در حال تولید هیولای گرافیکی خود با توان ۸۰۰ وات و حافظه ۴۸ گیگابایت است
  • تأیید شد: گرافیک Arc A770 اینتل ۱۶ گیگابایت حافظه دارد

برای مثال هفته گذشته Kopite اطلاعاتی از عملکرد Time Spy Extreme گرافیک RTX 4090 منتشر کرد که طبق آن نسخه اورکلاک‌شده و مجهز خنک‌کننده مایع RTX 4090 در مقایسه با RTX 3090 TI افزایش عملکردی ۳۰ درصدی را تجربه کرده بود. با توجه به اطلاعات منتشرشده صحبت درباره عملکرد RTX 4090 و RTX 4070 چندان شوکه‌کننده و عجیب نیست.

به‌ باور Kopite، گرافیک RTX 4080 در آزمون Time Spy Extreme نتایج تحسین برانگیزی را ثبت کرده است و توانسته با کسب امتیاز ۱۵۰۰۰ کمی بهتر از RTX 3090 TI ظاهر شود. در مقایسه با نسل پیشین نیز RTX 4080 حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد امتیاز بیشتری را ارائه می‌دهد که افزایشی چشمگیر به‌شمار می‌رود. اگر گرافیک‌های نسل بعدی انویدیا قیمتی مشابه نسل پیشین داشته باشند، مشتریان می‌توانند کارت گرافیک‌های قدرتمندتری را در ازای قیمتی یکسان خریداری کنند.

امتیازهای تخمینی RTX 4070 چندان فوق‌العاده نیست؛ اما اگر درست باشد بهبودی نسل به نسل قابل‌قبولی ارزیابی می‌شود. با توجه به اطلاعات منتشرشده گرافیک RTX 4070 قدرت کافی برای کسب امتیاز ۱۰۰۰۰ در آزمون Time Spy Extreme را دارد و با این تفاسیر شانه‌به‌شانه RTX 3080 10GB حرکت خواهد کرد. افزایش عملکرد ۲۵ درصدی گرافیک جدید انویدیا را در رده‌ای مشابه RTX 3080 قرار می‌دهد.

مدت زیادی است که شایعات مختلف به قدرت بالای سری RTX 40 اشاره می‌کنند و متفق‌القول بر این باورند که سری جدید کارت‌های گرافیک انویدیا هیولایی تمام عیار خواهند بود. علاوه‌براین به‌نظر می‌رسد که افزایش عملکرد کلی دو مدل RTX 4090 و RTX 4080 مثال زدنی خواهد بود. البته باید درنظر داشته باشید که دستیابی به این قدرت احتمالاً تأثیر بسیاری بر توان مصرفی تراشه خواهد داشت. همچنین به‌نظر می‌رسد که با توجه به وضعیت کمبود تراشه، دغدغه اصلی در زمان عرضه عمومی سری RTX 40، نه قدرت سخت‌افزاری بلکه قیمت آن‌ها خواهد بود. در چنین شرایطی امکان اینکه بازار به‌هرجهت نامربوطی حرکت کند، وجود دارد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا