zoomit

وزارت ارتباطات: مخابرات خسارت‌های واردشده را جبران کند

وزارت ارتباطات: مخابرات خسارت‌های واردشده را جبران کند

پس از قطعی گسترده‌ی اینترنت در روز دوشنبه ۱۰ مرداد که به دلیل آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های مخابراتی شرکت مخابرات به‌ وجود آمد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد شرکت مخابرات باید خسارت‌های وارده به مشترکان را جبران کند. سازمان تنظیم مقررات قرار است تصمیمات لازم برای پاسخگویی شرکت مخابرات و جبران خسارات را بگیرد.

شرکت مخابرات در طراحی و اجرای حوضچه‌ی مخابراتی اصول حرفه‌ای، امنیتی و پدافند غیرعامل را رعایت نکرده است

روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه خبر داد در جلسه‌ای با حضور وزیر ارتباطات ابعاد این مسئله بررسی شده و براساس گزارش‌های ارائه‌شده در جلسه، در طراحی و اجرای این حوضچه اصول حرفه‌ای، امنیتی و پدافند غیرعامل توسط شرکت مخابرات رعایت نشده بود. همچنین مسئول پدافند غیرعامل وزارتخانه مأمور شد که وضعیت تمامی حوضچه‌ها و مراکز مخابراتی را از جهت رعایت اصول امنیتی و پدافند غیرعامل بررسی و مشکلات احتمالی را برای اقدامات اصلاحی به شرکت مخابرات ابلاغ کند.

همچنین شب گذشته دبیر شورای عالی فضای مجازی از نشست این شورا به ریاست رئیس جمهور برای بررسی علل و عوامل اختلال اخیر در شبکه اینترنت کشور خبر داد. فیروزآبادی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار صداوسیما اعلام کرد در این جلسه وزارت ارتباطات مکلف شد عوامل بروز حادثه را شناسایی و به قوه قضاییه معرفی کند.

به گفته‌ی ابوالحسن فیروزآبادی، تخطی برخی پیمانکاران از دستورالعمل‌ها از جمله استفاده از مسیر کابل‌های برق فشار قوی برای شبکه‌های ارتباطی از علل اصلی اختلال اخیر در شبکه اینترنت پایتخت و برخی نقاط دیگر کشور بوده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا