zoomit

موتورولا روی گوشی هوشمندی با نمایشگر رول‌شونده کار می‌کند

موتورولا روی گوشی هوشمندی با نمایشگر رول‌شونده کار می‌کند

کدام برند اولین گوشی هوشمند مجهز به صفحه‌نمایش رول‌شونده را به بازار عرضه می‌کند؟ ال‌جی قبل از اینکه سال گذشته‌ی میلادی کاملاً از تجارت گوشی‌های هوشمند خارج شود، به عرضه‌ی گوشی‌ای نزدیک شده بود که با نام LG Rollable شناخته می‌شد. اوپو نیز در سال ۲۰۲۰ گوشی مفهومی‌ای با صفحه‌نمایش رول‌شونده تولید کرد و براساس شایعات، نسخه‌ی تجاری آن در سال جاری میلادی عرضه می‌شود.

گزارش جدیدی از Gizmochina نشان می‌دهد که موتورولا نیز گوشی‌ای با صفحه‌نمایش رول‌شونده در دست تولید دارد که با اسم رمز Felix شناخته می‌شود. حال باید دید که آیا موتورولا موفق خواهد شد آن را به‌عنوان اولین گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش رول‌شونده در دنیا عرضه کند یا خیر.

به‌گفته‌ی ۹۱mobiles، گوشی موتورولا Felix با گوشی‌های رول‌شونده‌ی ال‌جی و اوپو بسیار تفاوت خواهد داشت. در نگاه اول، این دستگاه‌ها گوشی‌های هوشمند معمولی به‌نظر می‌رسند. صفحه‌نمایش اوپو و ال‌جی به‌گونه‌‌ای بود که به‌صورت افقی باز می‌شد تا به تبلت تبدیل شود.

طرح مفهومی OPPO X 2021

طرح مفهومی OPPO X 2021 با نمایشگر رول‌شونده

مقاله‌ی مرتبط:

  • تصاویر واقعی موتورولا Razr شباهت آن به گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ را نشان می‌دهد

براساس این گزارش، اولین گوشی هوشمند رول‌شونده‌ی موتورولا صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیری خواهد داشت که به‌صورت عمودی گسترش پیدا می‌کند. در حالت کامپکت، یک‌سوم صفحه‌نمایش آن را می‌توان دور یک محور چرخان در پایین و رو به عقب پوشاند. بااین‌حال، هنوز مشخصات و نام بازاریابی نهایی گوشی مشخص نیست.

گفته می‌شود که موتورولا Felix در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد؛ یعنی تا زمان عرضه‌، احتمالاً تغییراتی در طراحی ایجاد خواهد شد. افزون‌براین، ازآن‌‌جاکه این شرکت نمونه‌ی اولیه‌ی سخت‌افزاری برای Felix ندارد، نرم‌افزار طراحی‌شده برای آن روی نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی موتورولا اج ۳۰ پرو آزمایش شده است. از‌این‌رو، موتورولا Felix احتمالاً حدود یک سال دیگر وارد بازار می‌شود. انتظار می‌رود در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری درباره‌ی موتورولا Felix منتشر شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا