zoomit

BOE رقابت سختی را با ال جی برای تولید نمایشگر آیفون‌های ۲۰۲۳ آغاز خواهد کرد

چندی پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد شرکت چینی BOE به آخرین آزمون‌های اپل برای تأیید نهایی نمایشگرهاش رسیده است و ظاهرا آزمایش‌های مقاومت نمایشگر را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته و بالاخره بخشی از تولید نمایشگر آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی را بر عهده گرفته است. از قرار معلوم، بخت‌واقبال با آن یار بوده و نه‌تنها توانسته است آزمون‌های کیفی اپل را با موفقیت پشت‌ سر بگذارد، بلکه احتمالا تا سال ۲۰۲۳ حجم عمده‌ای از تولید نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند اپل را برعهده خواهد گرفت.

منابعی از کره جنوبی ادعا می‌کنند که BOE در حال تبدیل سه کارخانه خود به تاسیساتی است که قادر به تولید پنل‌های OLED برای اپل هستند. تابه‌حال، BOE پنل‌های OLED را برای آیفون ۱۳ در دو کارخانه در چین تولید کرده و تنها وظیفه تولید ۱۰ درصد از کل صفحه‌نمایش‌های آیفون در سال ۲۰۲۱ را برعهده داشته است؛ اما شواهد نشان می‌دهد که جاه‌طلبی شرکت چینی قرار است فراتر رود و با گسترش خطوط تولید رقیب کره‌ای خود، یعنی ال‌جی را پشت سر بگذارد.

در این گزارش آمده است که BOE طبق نقشه راه خود قصد دارد تا سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ به ظرفیت تولید ۱۴۴ هزار سوبسترا در ماه برسد که درحال‌حاضر این رقم ۹۶ هزار سوبسترا است. در مقام مقایسه، ال‌جی هم‌اکنون قادر به تولید ۱۴۰ هزار سوبسترا در ماه است؛ بنابراین BOE می‌تواند رقابت جذابی را با ال‌جی ایجاد کند.

جالب است بدانید که اپل تنها خریدار نمایشگرهای OLED نسل ششم ال‌جی محسوب می‌شود؛ درحالی‌که BOE و سامسونگ معملا مشتریان بسیاری بیشتری داند. به‌طور کلی، پس از توقف تولید نمایشگرهای LCD برای آیفون و تعطیلی کامل بخش گوشی‌های هوشمند خود در اوایل سال جاری، این گزارش می‌تواند خبر بدتری را برای ال‌جی به‌همراه داشته باشد.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا