فناوری

خودروهای الکتریکی جگوار به شبکه سوپرشارژر تسلا دسترسی پیدا می‌کنند

خودروهای الکتریکی جگوار به شبکه سوپرشارژر تسلا دسترسی پیدا می‌کنند

جگوار یکی از جدیدترین خودروسازانی است که از ایستگاه‌های سوپرشارژر تسلا بهره برده است. بر اساس یک توافق اخیر با تسلا، دارندگان جگوار اکنون می‌توانند به بیش از ۱۲۰۰۰ سوپرشارژر در ایالات متحده، کانادا و مکزیک دسترسی داشته باشند.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از اسلش‌‌گیر، تمام جگوارهای جدیدی که از سال ۲۰۲۵ در آمریکای شمالی فروخته می‌شوند، کاملاً با سوپرشارژرها سازگار خواهند بود، بدون نیاز به آداپتور برای اتصال به کانکتور استاندارد شارژ آمریکای شمالی (NACS) که ایستگاه‌های شارژ تسلا از آن استفاده می‌کنند.
 
این خودروساز همچنین در حال ارائه راهی برای یک عرضه آداپتور رسمی به مالکان فعلی جگوار I-PACE برای استفاده از ایستگاه‌های شارژ تسلا است. همچنین اشاره شده است که باتری جگوار با سوپرشارژرهای V3 و V4 سازگار است، بنابراین مشتریان نگران پیدا کردن ایستگاه‌های شارژ اختصاصی تسلا برای دریافت حداکثر قدرت نخواهند بود.
 
این خودروساز بریتانیایی اعلام کرد که این مانور بخشی از استراتژی Reimagine آن است تا یک اکوسیستم جهانی خودروهای برقی (EV) را در اختیار مشتریانش قرار بدهد و انتقال به یک برند تمام الکتریکی را تسهیل کند. مارک کامیلیری، مدیر «خدمات برق‌رسانی»، همچنین خاطرنشان کرد که این با اهداف جگوار برای دستیابی به انتشار خالص کربن صفر تا سال ۲۰۳۹ مطابقت دارد. همانطور که احتمالاٌ علاقه‌مندان به خودروهای برقی می‌دانند، جگوار تنها شرکتی نیست که برای استفاده از ایستگاه‌های شارژ تسلا با این شرکت قرارداد امضا کرده است.
 

خودروهای الکتریکی جگوار به شبکه سوپرشارژر تسلا دسترسی پیدا می‌کنند

سوپرشارژر تسلا همچنان در حال جذب کردن شرکت‌ها است

 
جگوار پا جای پای سازندگان بزرگی مانند فورد، جنرال‌موتورز و مرسدس بنز گذاشته است که همگی برنامه‌هایی را برای فراهمسازی پشتیبانی شارژ NACS بومی برای ایستگاه‌های شارژ تسلا ارائه کرده‌اند. کانکتور NACS به عنوان یک ابزار انحصاری تسلا شروع به کار کرد، اما به چند دلیل محبوبیت خود را در سراسر ایالات متحده افزایش داد. یکی از دلایل آن کوچک بودن و فقدان قطعات متحرک است. همچنین از کانکتور محبوب دیگر، یعنی سیستم شارژ ترکیبی (CCS)، قدرتمندتر است. این کانکتور همچنین دیگر در انحصار تسلا محسوب نمی‌شود، زیرا این شرکت استاندارد شارژ را در اواخر سال گذشته باز کرد و فایل‌های طراحی و مشخصات این کانکتور را ارائه کرد. دسترسی به سوپرشارژرهای تسلا همچنین به این معنی است که یک شرکت خودروسازی مجبور نخواهد بود شبکه شارژ خود را بسازد و نگهداری کند.
 
برخی هنوز مشتاق به چالش کشیدن تسلا هستند. اخیراً، هفت خودروساز برای ایجاد یک شبکه شارژ رقیب با هم متحد شدند. این شبکه هنوز در مراحل اولیه است، اما این ایستگاه‌های شارژ از شارژ CCS و NACS پشتیبانی می‌کنند. این گروه تازه تاسیس همچنین خاطرنشان کرده است که هیچ وابستگی برندی به این ایستگاه‌های شارژ وجود نخواهد داشت.
 
تا زمانی که یک رقیب واقعی برای تسلا پیدا نشود، همچنان شبکه شارژ استاندارد برای بسیاری در ایالات‌متحده باقی می‌ماند، حتی اگر مجبور باشند برای دسترسی به آن از آداپتور استفاده کنند. بنابراین منطقی است که چرا شرکت‌هایی مانند جگوار می‌خواهند از آن استفاده کنند. و اگر همه از استاندارد شارژ یکسانی استفاده کنند، می‌تواند یکی از بزرگترین چالش‌های خودروهای الکتریکی را حل کند.
 

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا