zoomit

آموزش آپلود فایل در گوگل درایو؛ دیگر نگران پاک‌ شدن حافظه گوشی نباشید

آموزش آپلود فایل در گوگل درایو؛ دیگر نگران پاک‌ شدن حافظه گوشی نباشید

امروزه روش‌های زیادی برای اشتراک‌گذاری آنلاین فایل‌ها وجود دارد و به‌عنوان مثال قبلاً برترین سرویس های ذخیره سازی ابری را به شما معرفی کرد‌ه‌ایم که هرکدام مزیت‌های خاص خود را دارند.

گوگل درایو، ذخیره‌سازی آسان به فایل‌ها را در فضای آنلاین فراهم می‌کند و به شما اجازه می‌دهد ازطریق کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی هوشمند و تبلت از هر نقطه‌ی جهان به آن‌ها دسترسی داشته باشید. اگر فایل‌هایی مثل مایکروسافت Word یا اکسل آپلود می‌کنید، امکان ویرایش آن‌ها نیز دراختیار شما قرار دارد. برای آشنایی با روش آپلود فایل در گوگل درایو در ادامه با نیوزلن همراه باشید.

نکات مهم درمورد آپلود فایل در گوگل درایو

گوگل درایو درحال‌حاضر ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان به هر کاربر ارائه می‌دهد تا فایل‌های خود را آپلود و در فضای ابری ذخیره کنند. دو نوع فایل اصلی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در گوگل درایو ذخیره کنید.

  • فایل‌های قابل ویرایش در گوگل درایو: مجموعه‌ی آفیس مثل ورد و اکسل، فایل‌های PDF و سایر فایل‌های متنی
  • فایل‌هایی که نمی‌توان به‌طور مستقیم در گوگل‌ درایو ویرایش کرد: موسیقی، ویدیو، فایل‌های فشرده مثل Zip و بسیاری فرمت‌های دیگر

هنگامی‌ که فایلی را در گوگل درایو آپلود کردید، صرف‌نظر از نوع، می‌توان آن را مدیریت، سازماندهی و اشتراک‌گذاری کرد. از آنجا که فایل‌های موجود در گوگل درایو با دستگاه‌های شما همگام‌سازی می‌شوند، همیشه می‌توانید روی هر دستگاهی به جدیدترین نسخه‌ی آن‌ها دسترسی داشته باشید.

علاوه‌بر این می‌توانید پیش‌نمایش انواع مختلف فایل‌ها را در گوگل درایو مشاهده کنید و بدین‌منظور حتی نیاز به نصب نرم‌افزار مخصوص روی کامپیوتر ندارید. به‌عنوان مثال می‌توان از گوگل درایو برای پیش‌نمایش فایل فتوشاپ استفاده کرد، حتی اگر این نرم‌افزار روی رایانه‌ی شما نصب نباشد.

روش آپلود فایل در گوگل درایو

آپلود فایل از رایانه در گوگل درایو بسیار آسان است. اگر از مرورگر وب گوگل کروم استفاده می‌کنید، حتی امکان آپلود کل پوشه‌ها روی این سرویس ابری وجود دارد.

۱. پس‌از ورود به حساب گوگل درایو روی مروگر کامپیوتر، دکمه‌ی New را کلیک و سپس برای آپلود فایل یا پوشه، به‌ترتیب File Upload یا Folder Upload را انتخاب کنید.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا