مديريت ICT

آمازون باز هم اخراج می‌کند!

آمازون باز هم اخراج می‌کند!

هرچند تعداد کارمندان اخراجی مشخص نیست اما به نظر می رسد مدیران تصمیم دارند منابع را به حوزه های دیگری اختصاص دهند تا مزایا برای مشتریان را به حداکثر برسانند و سلامت بلند مدت کسب و کار را تضمین کنند.

به گزارش نیوزلن از مهر، این تصمیم در حالی گرفته شده که آمازون در حال اجرای بزرگترین فرایند اخراج کارمندان در تاریخچه فعالیت ۲۹ ساله خود است. تصمیم به اخراج کارمندان پس از آن گرفته شده که قبلا در ۲ مرحله، ۹ و ۱۸ هزار کارمند اخراج شده اند. آمازون علاوه بر اخراج کارمندان در بخش های خرده فروشی، تجهیزات، استخدام و منابع انسانی در بخش های آگهی، ابررایانشی، سرویس پخش توئیچ و منابع انسانی نیز تعداد نیروهای خود را کاهش می دهد.

فرایندهای اخراج کارمندان آمازون بخشی از یک روند وسیع در صنعت فناوری است زیرا بسیاری از شرکت ها مشغول ارزیابی دوباره نیازهای نیروی کار خود نسبت به دوران پاندمی کووید۱۹ هستند.

شرکت هایی که به شدت به نیروهای حاضر در محل کار اتکا داشتند، مشغول بررسی استراتژی های خود هستند و بسیار تصمیم دارند همچنان دورکاری کارمندان را ادامه دهند. این تغییر به اخراج نیروی انسانی در برخی حوزه ها شد و از سوی دیگر فرصت های جدیدی در بخش های دیگر به وجود آورد.

با وجود فرایند عظیم اخراج ها پیش بینی می شود صنعت فناوری در سال های آینده همچنان به استخدام نیرو ادامه دهد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا