فناوری

شکایت از ایلان ماسک به دلیل امتناع از ارائه شهادت در تحقیقات مربوط به توییتر

شکایت از ایلان ماسک به دلیل امتناع از ارائه شهادت در تحقیقات مربوط به توییتر

ایلان ماسک بار دیگر در تیررس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) قرار گرفت. به گزارش وال استریت ژورنال، این رگولاتور که در حال تحقیق در مورد تملک توئیتر توسط ماسک است، اکنون از مالک X پس از عدم حضور وی برای ارائه شهادت برنامه‌ریزی شده قبلی شکایت کرده است.
 
به گزارش نیوزلن و به نقل از انگجت، تحقیقات SEC به سال ۲۰۲۲ برمی‌گردد، زمانی که تحقیقاتی را در مورد تاخیر ماسک در علنی‌سازی سهام خود در توییتر، که در آن زمان یک شرکت سهامی عام بود، آغاز کرد.

ماسک در بایگانی اسنادی که طبق قانون اوراق بهادار ایالات متحده الزام شده بود، ۱۰ روز تاخیر داشت و سرمایه‌گذاری خود در توییتر را فاش کرد. این تأخیر ممکن است ۱۵۶ میلیون دلار برای او درآمد داشته باشد و همچنین او را هدف شکایت دسته‌جمعی سهامداران سابق توییتر قرار دهد.
 

شکایت از ایلان ماسک به دلیل امتناع از ارائه شهادت در تحقیقات مربوط به توییتر

وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده است که ماسک قرار بود ماه گذشته در تحقیقات SEC در مورد این موضوع شهادت دهد. اما ماسک در یک جلسه برنامه‌ریزی‌شده در سانفرانسیسکو حضور پیدا نکرد و بعداً زمانی که کمیسیون SEC سعی کرد برنامه‌ریزی مجدد را انجام دهد، «به طور کامل از حضور برای شهادت خودداری کرد». این رگولاتور اکنون از دادگاه فدرال سانفرانسیسکو می‌خواهد که ماسک را مجبور کند از احضاریه‌اش پیروی کند.
 
این اولین باری نیست که ماسک با SEC، که در طول سال‌ها بارها آن را به سخره گرفته است، اصطکاک پیدا می‌کند. مدیرعامل تسلا به دلیل یک توییت معروف در سال ۲۰۱۸ به کلاهبرداری از اوراق بهادار متهم شد که ادعا می‌کرد برای خصوصی کردن خودروساز برقی «تامین بودجه» داشته است. ماسک در نهایت با SEC توافق کرد و ۲۰ میلیون دلار جریمه پرداخت و از سمت خود به عنوان رئیس هیات‌مدیره تسلا صرف‌نظر کرد.
 

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا