zoomit

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

یادگیری زبان خارجی با ابزارهای امروزی بسیار آسان شده است، اما برای یادگیری زبان اشاره چه ابزارها و اپلیکیشن‌هایی وجود دارد؟

درحالی‌که برنامه‌های زیادی در این‌ زمینه دردسترس قرار ندارند، عینک جالبی برپایه‌ی رزبری پای ساخته شده است که می‌تواند زبان اشاره را به‌صورت خودکار ترجمه کند.

عینک هوشمند مبتنی‌بر رزبری پای، صحبت‌های افراد به زبان اشاره را ترجمه می‌کند. البته چند محدودیت هم وجود دارد و به‌ عنوان مثال، این عینک درحال‌حاضر برای ترجمه‌ی کل لغات موجود در دیکشنری زبان اشاره پیشرفته نیست و فقط می‌تواند تک‌تک حروف را ترجمه کند.

برای عملکرد صحیح، شما و فردی که با زبان اشاره صحبت می‌کند باید روبه‌روی یکدیگر قرار بگیرید. در هر صورت عینک مذکور حتی با وجود این موانع، ابزاری جالب و کاربردی به‌نظر می‌رسد.

عینک مترجم زبان اشاره، با اسکن محیط اطراف، به‌دنبال افرادی می‌گردد که از زبان اشاره استفاده می‌کنند. در مرحله‌ی بعد شکل دست فرد مورد نظر اسکن و به حروف تبدیل می‌شود. این عینک حروف شناسایی‌شده را به برنامه‌ی تبدیل متن به گفتار (Text-to-Speech) منتقل و آن‌ها را با صدای بلند برای همه پخش می‌کند.

برای ساخت عینک مترجم زبان اشاره می‌توانید به وب‌سایت Hackster مراجعه کنید؛ زیرا سازنده‌ی این پروژه، همه‌ی سخت‌افزارها، کدها و دستورالعمل‌های لازم را دراختیار عموم قرار داده است.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا