تیکتاک کنترل نمایش محتوای هوش مصنوعی را به کاربران میدهد

تیکتاک کنترل نمایش محتوای هوش مصنوعی را به کاربران میدهد
تیکتاک، پلتفرمی که روزگاری تنها محلی برای اشتراک محتوای تولید شده توسط کاربران بود، اکنون تنظیمات جدیدی را معرفی کرده است که به کاربران اجازه میدهد میزان محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی (AI) را که در فید «برای شما» (For You) نمایش داده میشود، کنترل کنند. علاوه بر این، این شرکت فناوریهای پیشرفتهتری برای برچسبگذاری محتوای AI در نظر گرفته است.
به گزارش نیوزلن و به نقل از تک کرانچ، کنترل جدید محتواهای تولید شده توسط هوش مصنوعی (AIGC) از طریق ابزار «مدیریت موضوعات» (Manage Topics) در برنامه در دسترس است و به کاربران امکان میدهد نوع و میزان محتوایی را که مشاهده میکنند، شخصیسازی کنند.
تیکتاک در یک پست وبلاگی توضیح داد: «ابزار مدیریت موضوعات هماکنون به کاربران اجازه میدهد تعداد دفعات نمایش محتواهای مرتبط با بیش از ۱۰ دسته از جمله رقص، ورزش و غذا و نوشیدنی را تنظیم کنند. مشابه این کنترلها، تنظیمات AIGC نیز به افراد کمک میکند تا تنوع محتوای فید خود را مدیریت کنند، بدون آن که کل محتوا حذف یا جایگزین شود.»
این اقدام تیکتاک در شرایطی انجام میشود که شرکتهایی مانند OpenAI و متا در حال توسعه فیدهای اختصاصی برای محتوای هوش مصنوعی هستند. در ماه سپتامبر، متا از Vibes رونمایی کرد؛ فیدی جدید برای اشتراکگذاری و تولید ویدیوهای کوتاه مبتنی بر هوش مصنوعی. چند روز بعد، OpenAI نیز پلتفرم Sora را برای ایجاد و اشتراکگذاری ویدیوهای تولید شده توسط AI معرفی کرد.
از زمان راهاندازی Sora، ویدیوهای واقعگرایانه تولید شده توسط هوش مصنوعی در تیکتاک منتشر شدهاند. همچنین بسیاری از کاربران از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر مرتبط با موضوعاتی مانند تاریخ یا چهره افراد مشهور استفاده میکنند.
تیکتاک میگوید با ابزار جدید کنترل محتوا، کاربران میتوانند بسته به ترجیح خود میزان نمایش محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را کاهش یا افزایش دهند.
برای دسترسی به این قابلیت، کافی است به تنظیمات برنامه بروید، «تنظیمات محتوا» (Content Preferences) را انتخاب کرده و سپس روی گزینه «مدیریت موضوعات» (Manage Topics) کلیک کنید. با حرکت دادن اسلایدر مربوط به هر موضوع، از جمله محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، میتوان میزان نمایش آن در فید «For You» را تنظیم کرد. تیکتاک اعلام کرده است که این تغییرات در هفتههای آینده اعمال خواهند شد.
علاوه بر این، تیکتاک در حال آزمایش فناوری جدیدی به نام «نهاننگاری نامرئی» برای بهبود برچسبگذاری محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است.
تاکنون، کاربران ملزم به برچسبگذاری محتوای واقعگرایانه تولید شده توسط AI بودهاند و تیکتاک از استاندارد بینصنعتی Content Credentials از C2PA استفاده میکند تا فرادادههایی در محتوا جاسازی شود که نشان میدهد محتوا توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. با این حال، این برچسبها ممکن است هنگام بارگذاری مجدد یا ویرایش محتوا در پلتفرمهای دیگر حذف شوند.
با فناوری جدید «واترمارک نامرئی»، تیکتاک لایهای اضافی از امنیت را فراهم میکند؛ واترمارکی که فقط این پلتفرم قادر به خواندن آن است و حذف آن توسط دیگران دشوار خواهد بود. واترمارکهای نامرئی ابتدا به محتوای تولید شده توسط ابزارهایی مانند AI Editor Pro اضافه میشوند و همچنین به محتواهای دارای اعتبارنامههای C2PA نیز اعمال خواهند شد تا برچسبگذاری مطمئنتر و دقیقتر انجام شود.
تیکتاک همچنین اعلام کرده است که صندوقی ۲ میلیون دلاری برای سوادآموزی هوش مصنوعی ایجاد میکند که سازمانهایی مانند Girls Who Code را هدف قرار میدهد تا محتواهایی آموزشی درباره سواد دیجیتال و ایمنی هوش مصنوعی تولید کنند.



