تولد دوباره سنچری؛ از یک خودروی نمادین تا یک برند فوقلوکس مستقل

تولد دوباره سنچری؛ از یک خودروی نمادین تا یک برند فوقلوکس مستقل
تویوتا در حرکتی جدید، خودروی سنچری (Century) را به یک برند مستقل و فوقلوکس تبدیل کرده که در راس هرم محصولات این شرکت و در جایگاهی بالاتر از لکسوس قرار خواهد گرفت.
به گزارش نیوزلن و به نقل از الکترک، این برند جدید قرار است به طور بینالمللی عرضه شده و با رقبایی مانند رولزرویس و بنتلی رقابت کند.
سنچری که نخستین بار در سال ۱۹۶۷ و به مناسبت صدمین سالگرد تولد بنیانگذار تویوتا، ساکیچی تویودا، معرفی شد، همواره بهعنوان نماد لوکسترین خودروی تویوتا و انتخاب اصلی مقامات ارشد ژاپنی شناخته میشد. اکنون با معرفی نسل جدید آن در سال ۲۰۲۳ در قالب یک شاسیبلند هیبریدی قابلشارژ (PHEV)، این مدل نقشه راه خود را تغییر داده و به یک برند کامل ارتقا یافته است.
انگیزه اصلی این تغییر، دغدغه آکیو تویودا، مدیرعامل پیشین تویوتا، درباره جایگاه نامشخص سنچری در میان محصولات شرکت بود. او با تشبیه لکسوس به «پسر ارشد» و تویوتا به «پسر دوم»، بیان کرد که لکسوس همواره احساس مسئولیت میکند، اما برای رقابت در بازار خودروهای بسیار لوکس، حتی لکسوس نیز نیاز دارد که فراتر رود. بنابراین، با قرارگیری سنچری در راس هرم برندها، لکسوس «آزادی عمل بیشتری» برای نوآوری و پیشتازی خواهد داشت. به گفته سایمون هامفریز، مدیر ارشد برندسازی تویوتا، اکنون لکسوس میتواند به عنوان یک «پیشگام» به چالشها بپردازد، در حالی که سنچری ماموریت تصاحب بازار «بالاترین سطح» را بر عهده خواهد گرفت.
تویوتا پیشنمایشی از این خودروی جدید را ارائه کرده و جزئیات بیشتر در نمایشگاه ژاپن موبایلیتی ۲۰۲۵ که از ۳۰ اکتبر (۸ آبان ۱۴۰۴) آغاز میشود، فاش خواهد شد.