همکاری احتمالی اپل با لبوبو؛ دیدار تیم کوک در شانگهای خبرساز شد

همکاری احتمالی اپل با لبوبو؛ دیدار تیم کوک در شانگهای خبرساز شد
به گزارش بیزینس اینسایدر، «تیم کوک» مدیرعامل اپل، با حضور غیرمنتظره در فروشگاه پاپمارت (خردهفروش بینالمللی اسباببازی و توسعهدهنده برند Labobo) توجه کاربران را به خود جلب کرد. او در جریان این بازدید در شهر شانگهای، با مدیرعامل و طراح ارشد این شرکت دیدار و گفتوگو داشت.
این دیدار گمانهزنیهایی را درباره احتمال همکاری آینده میان اپل و Labobo برانگیخت؛ موضوعی که در پی انتشار خبر آن، موجب رشد قابل توجه ارزش سهام پاپمارت در بازار بورس شد.
در جریان این بازدید، تیم کوک یک عروسک اختصاصی از مجموعه Labobo دریافت کرد که طراحی آن با الهام از چهره او انجام شده بود. این عروسک ویژه همراه با یک آیفون ۱۷ پرو مکس نارنجیرنگ عرضه میشود.
«گادجو سویل»، تحلیلگر ارشد فناوری در مؤسسه eMarketer، در این باره اظهار داشت: «این دیدار میتواند زمینهساز آغاز همکاری میان دو شرکت باشد؛ همکاریای که احتمالاً در قالب تولید برنامههای تلویزیونی اختصاصی توسط اپل، توسعه بازیهای موبایلی یا عرضه عروسکهای برند Labobo با نماد و محصولات اپل تحقق یابد. اپل بدون تردید شریک مناسبی برای گسترش محبوبیت این مجموعه اسباببازیها محسوب میشود.»
از سوی دیگر، پاپمارت نیز در پی آن است تا با الگوبرداری از مدل تجاری شرکت دیزنی، دامنه فعالیت خود را گسترش دهد و از برندها و شخصیتهای محبوب خود در طیف متنوعی از محصولات، از جمله عروسکها، سریالهای تلویزیونی و بازیهای ویدیویی استفاده کند.
گزارشها حاکی از آن است که عروسکهای Labobo طی ماههای اخیر به یک ترند جهانی تبدیل شدهاند و محبوبیت چشمگیری در میان کاربران سراسر جهان پیدا کردهاند. همزمان با اوج محبوبیت این مجموعه، میزان فروش شرکت پاپمارت بیش از ۱۶۵ درصد افزایش یافته است.
پیشبینیها نشان میدهد که درآمد این شرکت در سال جاری میلادی میتواند از مرز یک میلیارد دلار فراتر رود؛ رقمی که بیش از دو برابر درآمد سال گذشته است، زمانی که فروش شرکت حدود ۴۲۰ میلیون دلار گزارش شده بود.
اگرچه تقاضا برای این عروسکها در روزهای اخیر با کاهش روبرو شده است، اما جف چانگ، تحلیلگر مؤسسه مورنینگاستار، پیشبینی میکند با معرفی طراحیهای جدید، میزان تقاضا بار دیگر افزایش یابد.
بازدید تیم کوک از غرفه پاپمارت بخشی از تور گسترده او در چین به شمار میرود که با هدف تبلیغ آیفون ایر جدید در فروشگاههای اپل در این کشور انجام میشود.