فناوری

بحران در خدمات تسلا؛ آغاز اقدام قانونی علیه غول فناوری

بحران در خدمات تسلا؛ آغاز اقدام قانونی علیه غول فناوری

اداره بیمه کالیفرنیا با انتشار دو پرونده قضایی جدید، بازوی بیمه‌ای تسلا را به «تأخیرهای فاحش» و «خرابی‌های سیستماتیک» در فرآیند رسیدگی به خسارات مشتریان متهم کرد.

به گزارش نیوزلن بر اساس اسناد منتشرشده، این شرکت متهم است که به‌طور سیستماتیک و علی‌رغم سال‌ها هشدار، با «رد غیرمنطقی» یا «تأخیر عمدی» در پرداخت مطالبات مشتریان، باعث «خسارت مالی» و «آسیب به بیمه‌گذاران» شده است.

این نهاد نظارتی از جمله اتهامات مطرح را «تأخیرهای فاحش در پاسخگویی به بیمه‌گذاران در تمام مراحل» و «انکارهای غیرمنطقی»  دانسته که نهایتاً به زیان مالی مشتریان تمام شده است.
مطابق این پرونده‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ به طور رسمی این مشکلات با تسلا در میان گذاشته شده، اما وضعیت نه تنها بهبود نیافته، بلکه در سال ۲۰۲۵ بدتر نیز شده است. این اداره نوشته: «در سال جاری، شرکت‌های تسلا با شکایات بیشتر، شکایات موجه‌تر و تخلفات بیشتری نسبت به مجموع سه سال گذشته روبرو بوده‌اند.»

در ماه ژوئیه، این شرکت با یک دادخواست دسته‌جمعی مواجه شد که مدعی بود تسلا عمداً پرداخت خسارت‌ها را به تأخیر انداخته و مبالغ را به حداقل می‌رساند. CDI نیز در بیانیه خود هشدار داده که اقدامات تسلا ممکن است منجر به «مسئولیت شخص ثالث» شده باشد.
 

بر اساس این گزارش، تسلا و شریکش برای هر «عمل غیرقانونی، ناعادلانه یا فریبنده» می‌توانند تا ۵۰۰۰ دلار و برای هر عمل «عمدی» تا ۱۰۰۰۰ دلار جریمه نقدی شوند. به این شرکت‌ها ۱۵ روز فرصت داده شده تا به این اتهامات پاسخ دهند.

از آرمان‌های انقلابی تا خدمات ضعیف
تسلا سرویس بیمه داخلی خود را در سال ۲۰۱۹ با وعده ارائه حق بیمه ارزان‌تر و خدمات سریع‌تر راه‌اندازی کرد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، قول داده بود که این محصول «انقلابی» خواهد بود. با این حال، این سرویس از ابتدا با مشکلات فنی متعددی مانند از کارافتادن مکرر وب‌سایت و محاسبه حق بیمه‌های به طور غیرمنتظره بالا روبرو بود. همچنین سه سال بعد که «افزایش چشمگیر شکایات مصرف‌کنندگان» رسانه‌ای شد، . بررسی‌های بیشتر نشان داد که پست مدیریت رسیدگی به خسارات در تسلا برای ماه‌ها خالی مانده و شرکت نیز به درستی مشکلات را گزارش نداده است.

همچنین آمار ارائه شده توسط CDI گویای عمق این بحران است، به این ترتیب که از سال ۲۰۲۲: ثبت نزدیک به ۳۰۰۰ مورد نقض قانون بیمه توسط تسلا.
عمده این تخلفات مربوط به عدم پاسخگویی به مشتریان در بازه الزامی ۱۵ روزه بوده است.

نتیجه‌گیری نهاد نظارتی: وعده‌های بی‌عمل
نهاد نظارتی کالیفرنیا در نهایت تاکید کرده است: «CDI بارها و بارها تسلا را از مشکلات و نقض قوانین مطلع کرده است. با این حال، با وجود تعهدات مکرر تسلا برای بهبود وضعیت، تعداد شکایات و تخلفات همچنان رو به افزایش است که نشان‌دهنده شکست کامل این شرکت در اصلاح رویه‌های خود است.»
تاکنون، تسلا و استیت نشنال به درخواست‌ها برای اظهارنظر در این رابطه پاسخی نداده‌اند.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا