وضع قوانین برای فروش کالا در شبکههای اجتماعی در اندونزی
وضع قوانین برای فروش کالا در شبکههای اجتماعی در اندونزی
وزرای این کشور به طور مرتب تکرار کرده اند فروشندگان تجارت آنلاین از شیوه قیمت گذاری تهاجمی در پلتفرمهای شبکه اجتماعی استفاده میکنند و تهدیدی برای بازارهای آفلاین در این کشور هستند. همچنین برخی مقامات به طور خاص به برخی پلتفرمهای اجتماعی مانند تیک تاک اشاره کرده اند.
به گزارش نیوزلن از مهر، ویدودو دیروز در یک ویدئو در این باره گفت: ما درباره استفاده از شبکههای اجتماعی برای تجارت الکترونیک تصمیمی گرفتیم. احتمالاً فردا نتایج آن اعلام شود. مردم خواهان پیشرفت فناوری هستند که بتواند پتانسیل اقتصادی جدید ایجاد کند، نه آنکه اقتصاد موجود را از بین ببرد.
وی به هیچ شرکت خاص یا جزئیاتی درباره قوانین که توسط وزارت بازرگانی تهیه میشود، اشاره نکرد. قوانین تجارت به طور خاص تراکنشهای مستقیم در شبکههای اجتماعی را دربر نمیگیرد.
جری سامبوآگا در اوایل ماه جاری اعلام کرد شبکههای اجتماعی و تجارت آنلاین را نمیتوان ترکیب کرد و در همین راستا با اشاره به ویژگیهای «زنده» تیک تاک که به افراد اجازه میدهد کالا بفروشند، قول داد تا ترکیب این دو را ممنوع کند.
سخنگوی تیک تاک در اندونزی اعلام کرد تجارت آنلاین برای کسب و کارهای محلی اهمیت دارد و به آنها کمک میکند با خالقان محلی محتوا ارتباط برقرار کنند.