zoomit

درگاه یواس‌بی سی مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند

درگاه یواس‌بی سی مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ با توجه به مشخصات فنی آن از ولتاژ بالا پشتیبانی می‌کند؛ اما متأسفانه مدل ۱۶ اینچی جدید این محصول از استاندارد USB PD 3.1 EPR برای ارائه‌ی قابلیت شارژ سریع بی‌بهره است.

هنگامی که استانداردهای یواس‌بی سی در حال توسعه بود، یک استاندارد مشخص موسوم به USB-C PD برای شارژ وجود داشت. این استاندارد امکان شارژ با سرعت ۱۰۰ وات را از طریق کابل‌های یواس‌بی سی فراهم می‌کند.

به گزارش ۹to5mac، این قابلیت در زمان توسعه‌ی استاندارد مورد اشاره خوب بود؛ اما با توجه به لپ‌تاپ‌هایی که از انرژی بیشتر بهره می‌برند، نیاز به قدرت شارژ بیشتر، احساس می‌شد. یک استاندارد جدید برای ارائه‌ی قدرت شارژ با سرعت ۲۴۰ وات توسعه داده شد که اپل نقش مهمی در ارائه آن داشت. این استاندارد جدید USB PD 3.1 EPR نام دارد و از شارژ ۴۸ ولت با جریان پنج آمپر پشتیبانی می‌کند که امکان شارژ نهایی با سرعت ۲۴۰ وات را فراهم می‌کند.

مک‌بوک‌ پرو ۱۶ اینچی جدید از استاندارد جدید USB PD 3.1 EPR بهره می‌برد؛ ولی اپل آن را به ۲۸ ولت محدود کرده است.

مدل ۱۴ اینچی مک‌بوک پرو جدید اما تحت تأثیر این محدودیت قرار نگرفته است و امکان شارژ ۹۶ وات را ارائه می‌دهد.

درگاه‌های یواس‌بی سی مدل‌های جدید مک‌بوک‌‌ پرو از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند.

یکی از مهندس‌های یواس‌بی سی به نام بنسون لئونگ در ردیت اعلام کرد که هنوز کابلی یواس‌بی سی به یواس‌بی سی‌ای که از EPR پشتیبانی کند به بازار معرفی نشده است؛ بنابراین شارژ سریع مدل‌های جدید مک‌بوک‌‌ پرو اپل فقط از طریق درگاه مگ‌سیف ۳ امکان‌پذیر است.

اپل نقش مهمی در ارائه‌ی پشتیبانی از شارژ ۲۸ ولت، ۳۶ ولت و ۴۸ ولت در گروه یو‌اس‌بی‌ داشته؛ به‌ همین دلیل منطقی است که برای ارائه‌ی اولین نسخه‌ی این استاندارد برنامه‌ریزی کند.

اما جیسون اسنل می‌گوید فقدان کابل مناسب، تنها مشکل موجود در این زمینه محسوب نمی‌شود. مدل ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ از آداپتور ۱۴۰ واتی بهره می‌برد که امکان شارژ فوق سریع از طریق مگ‌سیف ارائه می‌دهد. این در حالی‌ است که مشخصات یواس‌بی سی جدید امکان ارائه‌ی سرعت شارژ بیشتر را در دسترس قرار داده؛ ولی متأسفانه لپ‌تاپ‌ مورد اشاره از این ویژگی بهره نمی‌برد.

اسنل برای اظهار نظر خود به هیچ منبعی اشاره نکرده است؛ اما مسلما وی بدون اطلاع از حقایق، در این مورد بیانیه منتشر نمی‌کند.

توضیح احتمالی این است که به دلیل جدید بودن استاندارد EPR، هنوز هیچ تأمین‌کننده‌ای از این نوع درگاه‌ها در حجم مورد نیاز اپل در تولید دستگاه‌ها بهره نگرفته است. برخی حتی از اینکه اپل فناوری شارژ سریع را در مگ‌سیف ارائه داده است، متعجب شده‌اند. برای توضیح این اقدام اپل می‌توان گفت این شرکت در حال توسعه‌ی استانداردهای داخلی مخصوص‌ِ خود است و بنابراین موفق شده کابل سازگار با آن را تولید کند.

از آنجا که مدل‌های جدید مک‌بوک‌‌ پرو با درگاه مگ‌سیف معرفی شده‌اند، نگرانی زیادی در مورد پشتیبانی نشدن از شارژ سریع در درگاه‌های یواس‌بی سی این محصولات وجود ندارد؛ زیرا کاربران می‌توانند مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ را از طریق درگاه مگ‌سیف با سرعت بالا شارژ کنند.

نظر شما در مورد پشتیبانی نشدن از شارژ سریع در درگاه‌های یواس‌بی سی مک‌بوک‌ پرو ۲۰۲۱ چیست؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا