یوتیوب به زودی امکان سفارشیسازی صفحه اصلی با چتبات هوش مصنوعی را ارائه میدهد

یوتیوب به زودی امکان سفارشیسازی صفحه اصلی با چتبات هوش مصنوعی را ارائه میدهد
فید صفحه اصلی یوتیوب میتواند یکی از جذابترین یا چالشبرانگیزترین ویژگیهای این پلتفرم باشد. این موضوع بستگی به دقت الگوریتمهای گوگل در تحلیل فعالیتهای شما دارد، به طوری که آنها بتوانند محتوای متناسب با علایق شما را پیشنهاد دهند.
به گزارش نیوزلن و به نقل از BGR، در بسیاری از موارد، ممکن است شما علاقهای به محتوای پیشنهادی نداشته باشید و ترجیح دهید که از کانالهای مورد علاقهتان بازدید کنید یا به جستجوی کلیپهای خاص در این پلتفرم عظیم بپردازید. هیچکس شما را بابت این انتخاب سرزنش نخواهد کرد.
گوگل به مشکلات الگوریتم یوتیوب آگاه است و در حال آزمایش راهکار جدیدی برای سفارشیسازی فید اصلی است که بهطور قابل توجهی شامل تعامل با یک چتبات هوش مصنوعی میشود.
طبق گزارشهایی که توسط Android Authority منتشر شده، آزمایش جدید «Your Custom Feed» یوتیوب به کاربران این امکان را میدهد تا با یک چتبات هوش مصنوعی به زبان طبیعی صحبت کرده و علایق خود را به آن توضیح دهند.
این قابلیت میتواند خبر خوبی برای کاربران یوتیوب باشد که در حال حاضر با چتباتهای هوش مصنوعی در دیگر پلتفرمها، مانند ChatGPT یا Gemini، در ارتباط هستند. امکان استفاده از زبان طبیعی برای دریافت نتایج جستجو، از جمله در خرید از ChatGPT یا در جستجوی مسیرها در گوگل مپس، ویژگی است که باید در برنامههای بیشتری گنجانده شود.
همچنین، با توجه به این که گوگل در حال ادغام قابلیتهای جمینای خود در بسیاری از سرویسهاست، افزودن امکان تعامل با چتبات هوش مصنوعی در یوتیوب به نظر گام منطقی بعدی میآید. به ویژه که این قابلیت در حال حاضر برای کمک به یافتن محتوا در Google TV نیز استفاده میشود.
نحوه عملکرد چتبات هوش مصنوعی یوتیوب
به گزارش نیوزلن، اگرچه این ویژگی میتواند بسیار هیجانانگیز باشد، ولی کاربران نمیتوانند آن را بهطور دستی فعال کنند. گوگل در یک سند پشتیبانی توضیح داده که در صورتی که شما بخشی از این آزمایش باشید، دکمه «Your Custom Feed» بهصورت یک تراشه در کنار دکمه «Home» در صفحه اصلی یوتیوب ظاهر میشود.
طبق این توضیحات، وقتی روی این دکمه کلیک کنید، میتوانید با وارد کردن یک دستور ساده، پیشنهادات موجود در فید صفحه اصلی خود را بهروزرسانی کنید. این ویژگی بهگونهای طراحی شده است که به شما این امکان را میدهد تا کنترل بیشتری بر محتوای پیشنهادی دریافت کنید.
گوگل تصاویری از این قابلیت به اشتراک نگذاشته است و هنوز مشخص نیست که این ویژگی در نسخه موبایل یوتیوب نیز قابل دسترس خواهد بود یا تنها در نسخه وب ارائه خواهد شد.
همچنین، هنوز مشخص نیست که آیا کاربران یوتیوب که در این آزمایش شرکت میکنند، قادر خواهند بود تا در داخل پلتفرم یوتیوب درباره محتوای مورد علاقه خود گفتگو کنند یا خیر. به عبارت دیگر، مشخص نیست که آیا یوتیوب از قابلیت پیامهای پیگیری برای جستجوهای اولیه به زبان طبیعی پشتیبانی خواهد کرد یا خیر.
در نهایت، هنوز مشخص نیست که گوگل از کدام مدل هوش مصنوعی برای تقویت آزمایش فید سفارشی یوتیوب استفاده خواهد کرد. ممکن است این آزمایش بر اساس مدل جمینای باشد، که همان مدل هوش مصنوعی است که گوگل برای تمام چتباتهای خود به کار میبرد.
در حالی که گوگل بهطور مداوم ویژگیهای هوش مصنوعی جمینای را در برنامههای غیر هوش مصنوعی خود نیز ادغام میکند، هیچ تضمینی وجود ندارد که آزمایش چتبات هوش مصنوعی در یوتیوب به نتایج مطلوب منتهی شود.
به گزارش نیوزلن، ممکن است همه کاربران یوتیوب از محصولاتی مانند چت جیپیتی و جمینای استقبال نکنند و نسبت به تعامل با یک چتبات هوش مصنوعی در یوتیوب حساسیت نشان دهند، بهویژه اگر پیش از این با چنین رباتهایی در پلتفرمهای دیگر برخورد نداشته باشند.



