zoomit

نمایشگر وان پلاس ۱۰ پرو هنگام پیمایش محتوا با مشکل تغییر نرخ نوسازی مواجه می‌شود

نمایشگر وان پلاس ۱۰ پرو هنگام پیمایش محتوا با مشکل تغییر نرخ نوسازی مواجه می‌شود

وان‌پلاس ۱۰ پرو هنگام پیمایش در برخی اپلیکیشن‌ها تأخیر و لگ دارد. این امر احتمالاً به‌دلیل نوع پیکربندی وان‌پلاس برای ارائه‌ی قابلیت نرخ نوسازی پویا روی نمایشگر این گوشی به‌وجود آمده است. در ویدئو زیر نحوه‌ی بروز این مشکل را مشاهده می‌کنید. در این ویدئو، محتوای اینستاگرام پیمایش شده که در آن مطمئناً تعداد ویدیوهای رو صفحه بیشتر از تصاویر است. اهمیت این موضوع در‌ادامه توضیح داده خواهد شد.

در ویدئو زیر نیز اپلیکیشن فلامینگو، برنامه‌ی شخص‌ ثالث توییتر، در وان‌پلاس ۱۰ پرو پیمایش شده است. این اپلیکیشن ازطریق فروشگاه گوگل پلی دردسترس نیست؛ اما به‌روزسانی‌های جدیدی برای آن منتشر می‌شود.

به‌نوشته‌ی GSMArena، تجربه‌ی کاربری پیمایش دو اپلیکیشن مذکور روی وان‌پلاس ۱۰ پرو متفاوت است. نکته‌ی مهم اطلاعاتی است که شمارنده‌ی نرخ نوسازی در گوشه‌ی سمت چپ بالای دستگاه نشان می‌دهد.

برای درک بهتر موضوع بهتر است بدانید که صفحه‌نمایش وان‌پلاس ۱۰ پرو چگونه پیکربندی شده است. حداکثر نرخ نوسازی این نمایشگر ۱۲۰ هرتز اعلام شده؛ اما این دستگاه با‌‌توجه‌‌‌به نوع محتوایی که در حال نمایش است، نرخ نوسازی را کاهش می‌دهد. این یعنی امکان تغییر نرخ نوسازی صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند بین ۹۰، ۶۰، ۳۰، ۱۰، ۵ و حتی ۱ هرتز وجود دارد. دلیل کاهش نرخ نوسازی صرفاً صرفه‌جویی در مصرف انرژی است. وان‌پلاس ۱۰ پرو در‌مقایسه‌‌با گوشی‌های قبلی وان‌پلاس عملکرد رضایت‌بخشی هنگام کاهش نرخ نوسازی ندارد. متأسفانه حتی زمانی‌که به تغییر نرخ نوسازی نیازی نیست، این گوشی این کار را انجام می‌دهد.

یکی از مثال‌هایی که می‌توان در این‌جا به آن اشاره کرد، هنگام کار با اپل موزیک است. در این سرویس متن آهنگ‌ها به‌طور خودکار پیمایش می‌شود و شما به‌طور دستی با صفحه‌نمایش تعامل ندارید؛ بنابراین، نرخ نوسازی نمایشگر وان‌پلاس در این حالت به ۱۲۰ هرتز نمی‌رسد. بااین‌حال، ازآن‌‌‌جاکه نرخ نوسازی صفحه‌نمایش این گوشی به‌سرعت به ۳۰ هرتز کاهش می‌یابد، پیمایش خودکار متن آهنگ‌ها به‌‌طور درخورتوجهی متزلزل به‌نظر می‌رسد. ظاهراً این گوشی هوشمند تا حدودی از حرکت محتوای روی نمایشگر آگاهی دارد و نرخ نوسازی آن با افزایش متن تا ۶۰ هرتز نیز افزایش می‌یابد؛ اما تغییر نرخ نوسازی همیشه انجام نمی‌شود و حتی اگر این کار را انجام دهد، نرم‌بودن حرکت محتوا با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بسیار کمتر از ۱۲۰ هرتز به‌نظر می‌رسد.

بااین‌حال، شرایط دراپلیکیشن‌هایی که بیشتر با آن‌ها تعامل دارید، بدتر است. اینستاگرام بهترین مثال برای نمایش‌دادن این مشکل است. این برنامه حاوی تصاویر ثابت و عناصر ویدئویی متحرک است و به‌نحوی طراحی شده است که وقتی ویدئویی روی صفحه‌نمایش ظاهر شود، با‌‌توجه‌‌‌به نوع ویدئو، نرخ نوسازی تا ۳۰ یا ۶۰ هرتز افزایش خواهد یافت. همچنین، به‌نظر می‌رسد وان‌پلاس نمی‌تواند ویدئوهایی با نرخ ۲۴ تا ۴۸ فریم‌برثانیه و ۲۵ تا ۵۰ فریم‌برثانیه را تشخیص دهد. اکنون هربار که با وان‌پلاس ۱۰ پرو محتوا را در اینستاگرام پیمایش کنید و ویدئو جدیدی روی نمایشگر ظاهر شود، طی واکنشی بسیار سریع نرخ نوسازی به ۶۰ یا حتی ۳۰ هرتز کاهش می‌یابد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که با دستگاه بسیار در تعامل باشید و درنتیجه، تجربه‌ی بسیار ضعیفی از پیمایش محتوا خواهید داشت.

ویدئو ۶۰ فریم‌برثانیه بالا دیدگاهی از عملکرد ضعیف قابلیت تنظیم خودکار نرخ نوسازی نمایشگر وان‌پلاس ۱۰ پرو به‌دست می‌دهد؛ اما نمی‌تواند احساسی را به‌تصویر بکشد که هنگام تماشای محتوا با نرخ نوسازی ۱۲۰ و ۶۰ و حتی ۳۰ هرتز ایجاد می‌شود. بیشترین مشکل نیز هنگام جابه‌جا‌شدن نرخ نوسازی دیده می‌شود. اگرچه نرخ نوسازی ۶۰ هرتز به‌خودی‌خود ایدئال نیست، کاملاً کاربردی است. به‌هرحال هنگام پیمایش محتوا، تفاوت بسیار واضحی بین نرخ نوسازی ۶۰ و ۱۲۰ هرتز وجود دارد.

به‌عنوان مثال تجربه‌ی کاربری پیمایش محتوا روی وان‌پلاس ۱۰ پرو در اپلیکیشن فلامینگو بسیار ضعیف است؛ زیرا هیچ ویدئویی روی نمایشگر پخش نمی‌شود. باوجوداین‌، این گوشی هنگام پیمایش در این اپ، اثری از نوار لاستیکی عجیب نشان می‌دهد؛ جایی‌ که محتوا با تأخیر نمایش داده می‌شود. این مشکل بسیار ناامیدکننده است و حتی می‌توان آن را در ویدئویی با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه مشاهده کرد. صفحه‌نمایش این گوشی هنگام پیمایش محتوا آن‌قدر سریع عمل می‌کند که نرخ نوسازی را تا ۱ هرتز کاهش می‌دهد و ظاهراً فراموش می‌کند کاربر همچنان درحال پیمایش محتوا است.

اگرچه اینستاگرام و فلامینگو ازجمله اپلیکیشن‌هایی هستند که روی وان‌پلاس ۱۰ پرو به بدترین شکل اجرا می‌شوند، پیمایش محتوا در سایر اپلیکیشن‌ها نیز مشکلاتی همراه است. نمایشگر این دستگاه به‌طور تصادفی و به‌مدت طولانی روی حالت ۶۰ هرتز قفل می‌کند و پس از چندین‌بار پیمایش روی صفحه‌نمایش، نرخ نوسازی اصلاح خواهد شد.

مقاله‌های مرتبط:

  • عملکرد ناامیدکننده وان پلاس ۱۰ پرو در آزمون مقاومت
  • دوربین وان‌پلاس ۱۰ پرو در بررسی DXOMARK ضعیف‌تر از Mi 10 Pro شیائومی ظاهر شد

مشکل نرخ نوسازی نمایشگر وان‌پلاس ۱۰ پرو را در دو ویدئو بالا به‌خوبی می‌توان مشاهده کرد و این مسئله نیازی به توضیح اضافه ندارد. نکته این است که این دستگاه از ابتدا با چنین مشکلی مواجه بوده و حتی بس از انتشار دو به‌روزرسانی نرم‌افزاری، همچنان تغییری روی آن اعمال نشده است. درواقع، باید اشاره کنیم به‌روزرسانی دوم این گوشی وضعیت را حتی بدتر می‌کند و این مشکل را به‌خصوص در اپلیکیشن فلامینگو می‌توان دید.

وان‌پلاس ۱۰ پرو گوشی گران‌قیمتی است؛ بنابراین، خریداران انتظارات زیادی از آن دارند. چنین مشکلی حتی در دستگاهی مقرون‌به‌صرفه توجیه‌کردنی نیست؛ بنابراین، نمی‌توان این مشکل را در محصولی پرچم‌دار نادیده گرفت. درحال‌حاضر، تنها کاری که برای مشکل پیمایش محتوا روی وان‌پلاس ۱۰ پرو می‌توانیم انجام دهیم، این است که گزارش آن را برای شرکت سازنده ارسال کنیم و منتظر بمانیم تا برطرف شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا