نرم افزار

گوگل مپس یا ویز «Waze»؛ کدام‌یک بهتر است؟

گوگل مپس یا ویز «Waze»؛ کدام‌یک بهتر است؟

گوگل مپس و ویز (Waze) از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ناوبری در جهان هستند و جایگزین‌هایی برای یکدیگر به شمار می‌روند. کاربرانی که می‌خواهند نقشه‌های گوگل را کنار بگذارند، معمولاً ویز را نصب می‌کنند، در حالی که کاربرانی که از ویز ناامید شده‌اند به گوگل مپس روی می‌آورند. این امر نشان‌دهنده دشواری انتخاب میان این دو اپلیکیشن است. بنابراین مقایسه‌ای بین این دو برنامه انجام دادیم تا انتخاب برای شما آسان‌تر شود.

رابط کاربری: هر برنامه‌ای به یک رابط کاربری نیاز دارد که استفاده از آن را آسان کند. هیچ کس رابط‌های به هم ریخته را دوست ندارد . ضمن اینکه سادگی و سهولت استفاده از رابط کاربری نیز نکته مهمی در انتخاب کاربران به شمار می‌رود. همه این نکات برای اپلیکیشن‌های ناوبری اهمیت دو چندانی دارند. رابط باید ساده و به راحتی قابل خواندن باشد، زیرا راننده برای به دست آوردن اطلاعات مورد نظر خود به سرعت عمل نیاز دارد.
اینجاست که گوگل مپس بر Waze پیروز می‌شود.
به گزارش نیوزلن، اگرچه طراحی اخیر که شامل رنگ‌های جدید و به روز شده در حالت های روز و شب بود، برای همه مناسب نبود، اما استفاده از گوگل مپس به طور کلی آسان‌تر است. این امر به شما امکان می‌دهد نقشه، مسیر و پیچ بعدی را به راحتی مشاهده کنید، و رابط کاربری در یک صفحه نمایش بزرگتر مانند Android Auto و Apple CarPlay معنی بیشتری پیدا می‌کند.
 

گوگل مپس یا ویز «Waze»؛ کدام‌یک بهتر است؟

برای زمینه، ویز به رویکرد کارتونی و رنگارنگ UI که سال‌ها متداول بوده، پایبند است، اما زبان‌های طراحی جدید و مدرن، سبک‌های بصری واضح‌تر و مدرن‌تری را پیشنهاد می‌کنند. ویز به ارسال هرزنامه به کاربران با اطلاعات ناخواسته، مانند حال و هوای دیگر کاربران ادامه می‌دهد، بنابراین ممکن است متوجه شوید که رابط کاربری را فقط برای به دست آوردن یک تجربه ساده و تمیز تغییر می‌دهید.

اطلاعات ناوبری: پس از استفاده مداوم از گوگل مپس و ویز، مهم‌ترین نکته‌ای که کاربران متوجه می‌شوند این است که ناوبری در گوگل مپس بسیار ساده‌تر و راحت‌تر به نظر می‌رسد. ویز نیز به نوبه خود داده‌های بیشتری را برای کاربران ارائه می‌کند تا جاده را قابل پیش‌بینی‌تر و ایمن‌تر کند، اما اگر رانندگان بیش از اندازه به صفحه نمایش نگاه کنند نیز خطر حواس‌پرتی و تصادف نیز وجود دارد. 

در حالی که ارائه گزارش‌های ترافیک ویژگی مهمی است که ویز را خاص می‌کند و به طور قابل توجهی به تجربه رانندگی ایمن‌تر کمک می‌کند، اما از نظر برخی کاربران در تجربه کلی ناوبری مزاحم‌تر به نظر می‌رسد. برای مقابله با این موضوع، می‌توانید هنگام رانندگی با ویز، هشدارهای صوتی را غیرفعال کنید و روی رانندگی تمرکز کنید.

ناوبری معیوب:  احتمالا برای هیچ‌کس خوشایند نیست که برنامه ناوبری، وسط راه و رانندگی از کار بیفتد و او را در نیمه راه رها کند! متأسفانه، تجربه‌ای بی‌عیب و نقص در رفت و آمد چیزی است که بسیاری از ما هنوز رویای آن را می‌بینیم. گوگل مپس و ویز حتی زمانی که در اندروید اجرا می‌شوند، ممکن است دچار مشکل شوند، زیرا مردم تصور می‌کنند که نرم‌افزار گوگل پایدارتر است، اما اینطور نیست. با این حال، بسیاری از این مشکلات ناشی از مشکلات مربوط به اتصال GPS یا خود دستگاه است. لازم است بدانید که  هر دو برنامه هر از گاهی با اشکال و اختلال مواجه می‌شوند.
 

گوگل مپس یا ویز «Waze»؛ کدام‌یک بهتر است؟

فقدان ویژگی‌ها: هر دو برنامه فاقد عملکرد اولیه‌ای هستند که کاربران از چنین نرم‌افزارهای پیشرفته‌ای انتظار دارند. گوگل مپس برای همه کاربران سرعت سنج ندارد، در حالی که ویز این ویژگی را ارائه می‌دهد. ویز به نوبه خود حالت آفلاین ندارد. این ممکن است برای کاربرانی که در مناطقی با سیگنال سلولی متناوب رانندگی می‌کنند تأثیر بگذارد.

به گزارش نیوزلن، ویز همچنین برای دانلود و آپلود گزارش‌های ترافیکی به اتصال اینترنت نیاز دارد و هنگامی که به اینترنت وصل نیست، برنامه فقط می‌تواند مسیر ممکن را بدون داده‌های به‌روزرسانی شده دنبال کند. وقتی یک پیچ را در جاده از دست دادید یا مسیر دیگری را انتخاب کردید، ویز نمی‌تواند مسیر را تغییر دهد تا زمانی که دوباره آنلاین شوید.

سرعت به‌روزرسانی: اگر برنامه‌ها پایدار و قابل اعتماد باشند، بسیاری از مردم به زمان به‌روزرسانی اهمیتی نمی‌دهند، اما دقیقاً به همین علت است که گوگل مپس و ویز باید وصله‌ها را سریع‌تر و کارآمدتر به دستگاه‌های کاربران ارسال کنند. گوگل مپس معمولاً سریع‌تر به‌روزرسانی‌ها را منتشر  دریافت می‌کند، به طوری که برنامه پنج به‌روزرسانی در ماه می و چهار نسخه جدید در ژوئن دریافت می‌کند، در حالی که ویز حتی گاهی اوقات بدون رسیدگی به مشکلات گسترده به‌روزرسانی‌های کمتری را دریافت می‌کند. ویز یک بار در ماه می و دو بار در ژوئن آپدیت شد. متأسفانه، تیم توسعه ویز برای حل مسائل فوری بسیار کند عمل می‌کند.
 

گوگل مپس یا ویز «Waze»؛ کدام‌یک بهتر است؟

نتیجه‌گیری نهایی
گوگل مپس به برنامه ناوبری اصلی برای اکثر مردم در سراسر جهان تبدیل شده است. و اگر نقشه‌های آفلاین، نقشه‌های ماهواره‌ای و به طور کلی رابط کاربری تمیزتر می‌خواهید، نقشه گوگل انتخاب مناسبی است. 

در مقابل، ویز همچنان بر ترافیک ناوبری تمرکز دارد. به کاربران امکان ارسال گزارش ترافیک و ایجاد اخطار برای دیگران را می‌دهد. ویز به اتصال اینترنت نیاز دارد، نقشه‌های آفلاین یا حالت آفلاین ندارد و دارای یک رابط کاربری است که می‌تواند کمی به هم ریخته به نظر برسد.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا